کاربرد انواع آتشدان

آتشدان چیست و چه کاربردی در فضای باز دارد؟

کاربرد انواع آتشدان موضوع این مطلب است .همه‌ی ما زمانی که در یک فضای باز و ویلایی قرار می‌گیریم دوست داریم آتشی روشن کرده. و روی آن چیزی پخته یا حداقل چای دم کنیم. آتش می‌تواند با رنگ‌های جذاب شعله‌های خود و گرمایی که به محیط اطراف می‌دهد. جذابیت یک فضا را بیشتر کند .و افراد را دور هم جذب کند. اگر نزدیک به فصل‌های سرد سال هم که باشیم روشن کردن آتش می‌تواند سبب گرم شدن فضا شود. در خانه‌های بزرگ حیاط دار، ویلاها و باغ‌ها روشن کردن آتش می‌تواند دورهمی‌های دلنشین و گرمی را در شب‌های سرد سال به وجود آورد. یکی از این گزینه‌ها برای ایجاد شعله‌های آتش در فضای باز می‌تواند خرید و نصب آتشدان باشد.

آتشدان چیست؟

آتشدان‌ها یک عنصر دکوری زیبا در فضای باغ‌ها و ویلاها و حتی فضای باز کافه رستوران‌ها محسوب می‌شوند. که امروزه توانسته‌اند با زیبایی و کارایی خود محبوبیت زیادی بین افراد مختلف بدست آورند. آتشدان‌ها می‌توانند در انواع مدل‌های مختلف و با جنس‌های متنوع طراحی و ساخت شوند. یا با توجه به محیط و فضای ویلای شما سفارشی سازی شده و جلوه‌ی خاص‌تری داشته باشند.

آتشدان در واقع نوعی بخاری فضای باز است .


کاربرد انواع آتشدان و جنس آتشدان‌ها

امروزه سازندگان آتشدان‌ها آن‌ها را در جنس‌های متنوع و مختلفی می‌سازند. تا بتوانند خود را با هر سبک مبلمان و ویلایی تطابق دهند. ساختار و نحوه‌ی عملکرد آتشدان‌ها بسیار ساده است. و می‌تواند با استفاده از چوب و یا هر منبع سوختی دیگر طراحی و اجرا شود. حتی در طرح‌های سفارشی، طراحان دکوراسیون فضای باز از گاز شهری نیز برای تامین سوخت مصرفی آن استفاده می‌کنند .که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد.
محل قرار گیری آتش و منبع سوختی می‌تواند مهم باشد .و فضای شما را خاص‌تر کند. اگر مبلمان شما فلزی است استفاده از یک آتشدان فلزی خاص می‌تواند هماهنگی بیشتری با محیط ایجاد کند.

به لحاظ کاربرد آتشدان شباهت زیادی به بخاری هیزمی دارد .

مقاوم بودن آتشدان در مقابل شرایط محیطی

آتشدان‌ها نیز همانند مبلمان‌های ویلایی در فضای باز قرار می‌گیرند. از این رو باید به گونه‌ای طراحی شوند که در مقابل شرایط مختلف محیطی و آب و هوایی، مقاومت خوبی داشته باشند. و به زودی خراب نشوند. اغلب سازندگان از مصالحی مانند فولاد ضد زنگ برای ساخت آتشدان‌ها بهره میبرند .که مقاومت بالای این فولاد در برابر رطوبت و بارش برف و باران می‌تواند عمر و ماندگاری آتشدان‌ها را افزایش دهد.
آجر نسوز و سنگ‌های مختلف ساختمانی نیز از جمله مواد و مصالح مهمی هستند .که در طراحی و ساخت آتشدان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر خرید باربیکیو را در برنامه دارید می توانید گاهی اوقات آتشدان را جایگزین آن کنید .


نحوه چیدمان فضای باز با آتشدان

آتشدان می‌تواند کانون و مرکز یک مبلمان ویلایی باشد. و با قرار گرفتن در مرکز دکوراسیون فضای باز، جذابیت آن را بیشتر کند. بیشتر افراد آتشدان را در وسط مبلمان ویلایی خود قرار می‌دهند .تا فضا را گرم و قابل استفاده در روزهای سرد باشد. فرقی نمی‌کند شما آتشدان خود را در کجا قرار می‌دهید.این عنصر دکوری خاص و زیبا می‌تواند سبب تغییر فضای شما شود.
برای مراقبت از آتشدان خود در مقابل بارش باران و برف و سایر عوامل محیطی می‌توانید از سایبان‌های چتری استفاده کنید. این سایبان‌ها می‌توانند به خوبی روی آتشدان شما را پوشانده و علاوه بر افزایش راندمان آن، فضای زیبایی برای شما به وجود آورند که می‌توان در فصل‌های سرد سال نیز به راحتی از آن استفاده کرد.

به عنوان جایگزین می توانید از هیتر تابشی استفاده کنید .

مزایای داشتن یک آتشدان

مطمئناً اگر شما باغ یا ویلایی دارید که تعطیلات خود را در آن به سر می‌برید دقت به مبلمان فضای باز آن می‌تواند راحتی و لذت بیشتری برای شما فراهم آورد. در این حالت استفاده از مبلمان‌های ویلایی، تاب‌های ریلکسی، آتشدان‌ها و بسیاری دیگر از المان‌های مختلف فضای باز می‌تواند در کنار هم علاوه بر زیبایی و افزایش جذابیت محیط، کارایی خوبی داشته باشند. یک آتشدان خوب و با کیفیت که مطابق با سلیقه و نیاز شما خریداری می‌شود می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد.

آتشدان یکی از اجزای اصلی در مبلمان ویلایی می باشد .


کاربرد انواع آتشدان و قابلیت جابجایی

اگر شما مدام به تغییر دکوراسیون محیط خود فکر می‌کنید و یا در فصل‌های مختلف سال فضای نشستن ویلای خود را تغییر می‌دهید، بهتر است به قابلیت جابجایی این عنصر مهم دقت داشته باشید. اگر صورتی که آتشدان شما سفارشی ساخته شود و با تاسیسات و لوله کشی‌های لازم از گاز شهری به عنوان منبع سوختی استفاده کند، شما نخواهید توانست آن را جابجا کنید. در این حالت باید بیشترین دقت خود را روی کیفیت مصالح و مواد مورد استفاده در ساخت آن داشته باشید تا به علت عدم جابجایی زیر بارش برف و باران به خوبی مقاوم باشد.
به هنگام جابجایی مکان قرار گرفتن وسایلی مانند سایبان چتری را به دقت انتخاب کنید .

انواع آتشدان‌ ها

آتشدان‌ها تنها به عنوان عنصری دکوری و تزئینی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند بلکه در برخی موارد به گونه‌ای ساخته می‌شوند که می‌توان به عنوان یک اجاق از آن‌ها استفاده کرد و مواد غذایی مختلفی روی آن پخت و لذت برد. تنوع ساخت آتشدان‌ها امروزه بسیار زیاد شده و توانسته‌اند با مدل‌های مختلف، متنوع و کارایی‌های متفاوت خود، نیاز افراد مختلف را برآورده کنند.

تاریخچه آتشدان را برای اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید .


آتشدان فضای داخلی

آتشدان‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم فقط برای محیط بیرونی باغ و ویلا ساخته نمی‌شوند بلکه می‌توان از آن برای فضاهای داخلی نیز استفاده کرد. استفاده از این آتشدان‌ها در فضای داخلی چندین مشکل عمده دارد که توجه به آن‌ها قبل از خرید می‌تواند مهم باشد. عدم وجود دودکش در این آتشدان‌ها با سوختن مواد مختلف می‌تواند مونو اکسید کربن را وارد فضا کند و این می‌تواند بسیار خطرناک باشد. از این رو توصیه می‌شود به مسئله‌ی تهویه‌ی هوای داخلی خانه دقت شود.
علاوه بر این، آتشدان‌ها هیچ صفحه‌ی محافظی روی خود ندارند و مانند شومینه‌های روباز و سنتی هستند. در این حالت امکان ایجاد آتش سوزی وجود دارد از این رو توصیه می‌شود هنگام استفاده نکردن، از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل شود.

آتشدان را می توانید در کنار وسایلی مانند تخت سنتی قرار دهید .

استفاده از آتشدان در رستوران ها و کافه ها

امروزه اغلب رستوران‌های دارای فضای باز ارتباط خوبی با مبلمان‌های ویلایی و لوازم جانبی آن پیدا کرده‌اند چرا که اغلب، افراد دوست دارند حتی در فصول سرد سال نیز در فضای باز و هوای تازه به صحبت و هم نشینی با خانواده و دوستان خود بپردازند و از خوردن چای و قهوه لذت ببرند. در این حالت استفاده از آتشدان‌ها می‌تواند گزینه‌ی بسیار جذابی برای این محیط‌ها باشد که علاوه برگرم کردن فضا و ایجاد محیطی قابل استفاده در سرما، زیبایی و جذابیت خاصی با شعله ور شدن آتش ایجاد کند.
حتی در برخی رستوران‌های خارجی از این آتشدان‌ها برای پختن و یا گرم کردن غذای مشتریان استفاده می‌شود که می‌تواند جذابیت خاصی به فضا ببخشد و مشتریان زیادی را به سمت این مکان‌ها جذب کند.

کاربرد انواع آتشدان

خرید و یا ساخت هر وسیله ای که در آن آتش وجود دارد به دلیل خطرناک بودن آن و امکان ایجاد آتش سوزی می‌تواند مهم باشد. از این رو اغلب توصیه می‌شود افرادی که قصد خرید آتشدان برای ویلا و باغ خود را دارند از مکان‌های معتبر آن را خریداری کنند تا به دلیل عدم کیفیت در ساخت این وسیله‌ها، بعداً دچار مشکلات حاشیه‌ای نشوند.
علاوه برا این موارد داشتن مقاومت بالا در کنار زیبایی و جذابیت نکته‌ی مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد تا هزینه‌ای که برای خرید آتشدان صرف می‌شود جبران شود. یک آتشدان خوب که با مواد و مصالح با کیفیت ساخته می‌شود می‌تواند سال‌های سال مهمان ویلای شما باشد و در کنار سایر اجزای مبلمان فضای باز، زیبایی و گرما را به محیط اطراف شما ببخشد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

معرفی بهترین نوع مبلمان ویلایی

انواع جوشکاری

معرفی انواع باربیکیو و آتشدان

تماس با ما :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. پویا گفت:

    آتشدان ها انواع مختلفی دارن وکاربردهای آنها متفاوت است مثلا برای فضای باز که دود اذیت نمیکند میتوانیم از آتشدان ذغالی استفاده کنیم ویا اگر در فضای بسته تری میخواهیم آتشدان داشته باشیم میتوانیم از آتشدان گازی استفاده کنیم همچنین در برخی از ویلاها یا رستوران ها میتوانیم از آتشدان برقی فقط صرف گرم شدن استفاده کنیم در هرصورت ما میتوانیم از سوبیا ویا ویلاسازه که تولید کننده انواع آتشدان هستند آتشدان مورد نظر خود را خریداری کنیم

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.