راهنمای خرید بخاری نفتی

بخاری نفتی

راهنمای خرید بخاری نفتی و اطلاعات کلی این محصول در این مقاله درج شده است .وجه مشترک تمام بخاری ها استفاده از آتش برای تولید گرما می باشد ، اما بخاری های مختلف از انرژی های متفاوتی برای سوخت آتش استفاده می کنند . استفاده از گاز برای تامین سوخت آتش امروزه بسیار رایج می باشد ، اما در گذشته نفت رایج ترین سوخت برای تولید گرما بود . استفاده از نفت و همچنین نفت گاز یا همان گازوئیل برای تولید گرما ، در حدود ۲۰ سال قبل در کشور ما بسیار رایج بود . بسیاری از کودکان دهه ۶۰ با بخاری نفتی خاطرات زیادی دارند .

بخاری در واقع یکی از مهم ترین لوازم خانگی به شمار میرود .

مکانیزم بخاری نفتی

تولید گرما در بخاری می تواند به صورت مستقیم از شعله های آتش حاصل شود ، یا اینکه امکان دارد این تولید گرما به صورت غیر مستقیم از شعله آتش به دست می آید .
در بسیاری از بخاری ها ماده سوختی موردنظر در داخل بخاری به آتش تزریق می شود ، و از گرمای تولید شده به وسیله آتش برای گرمایش محیط استفاده می شود .
در روش غیر مستقیم از مشعل های مختلف برای گرم کردن یک منبع آب استفاده می شود . آب به وسیله سیستم لوله کشی به یک رادیاتور منتقل شده و باعث گرمای محیط می شود .

شما می توانید طرح های مختلف بخاری ویلایی را در سایت مشاهده نمایید .

استفاده از بخار آب برای گرما

البته در برخی موارد از بخار آب برای گرم کردن محیط استفاده می شود ، استفاده از بخار آب برای تولید گرما معمولاً در مکان های صنعتی به کار می رود . دستگاه هایی که بخار آب تولید می کنند دیگ بخار نام دارند ، دیگ بخار آب را به بخار تبدیل کرده و با فشار درون مخازن مختلف می فرستد .
در تمام این موارد می توان از نفت و گاز استفاده کرد ، شما بر حسب میزان دسترسی به انرژی مورد نظر میتوانید نوع سوخت خود را مشخص کنید . انرژی گاز در مقایسه با نفت ارزان تر می باشد .

راهنمای خرید بخاری نفتی و کارکرد بخاری نفتی

بخاری های نفتی دارای مکانیزم بسیار ساده می باشند ، به طوری که شما هم می توانید با میزان کمی از تخصص یک بخاری نفتی برای خود بسازید . بخاری نفتی از دو قسمت تشکیل می شود قسمت اول شامل مخزن سوخت می باشد ، قسمت دوم به عنوان کوره آتش می باشد .
نفت یا گازوئیل از مخزن به وسیله یک لوله باریک به داخل کوره هدایت می شود ، در داخل کوره احتراق انجام شده روشن شدن آتش باعث تولید گرما می شود .
دود به وجود آمده در اثر سوختن نفت بسیار بیشتر از سوخت گاز می باشد ، این دود به وسیله لوله های به خصوصی به نام دودکش به بیرون از منزل هدایت می شود . البته دودکش علاوه بر انتقال دود به محیط بیرون وظیفه دیگری نیز دارد ، اکسیژن مورد نیاز برای تولید آتش توسط دودکش تامین میشود .

بخاری نفتی در گذشته یکی از محبوب ترین لوازم گرمایشی در منزل به شمار می رفت .

راهنمای خرید بخاری نفتی و طراحی آن

بخاری های نفتی عموماً دارای طراحی بسیار ساده ای می باشند ، اکثر بخاری های نفتی که در کشور ما وجود دارد دارای یک طرح مشخص می باشند .
البته نوع دیگری از بخاری های نفتی وجود دارد که برای گرمایش محیط های بزرگتر استفاده می شود . این نوع بخاری نفتی معمولاً برای مکان های عمومی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . درون بخاری های صنعتی یک فن تعبیه شده است که باعث تولید گرمای بیشتر میشود .
همچنین در مکان های صنعتی از انواع مشعل های نفتی برای تولید گرما استفاده می شود . این مشعل ها می توانند به صورت معمولی و یا فن دار باشند .
امروزه بخاری های نفتی زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند ، اما هنوز هم در برخی از مناطق کشور که دسترسی به گاز لوله کشی ندارند ، از نفت برای سوخت بخاری استفاده می شود .

راهنمای خرید بخاری نفتی و تعمیر و نگهداری آن

بخاری نفتی دارای مکانیزم بسیار ساده ای می باشد ، به همین دلیل هزینه تعمیرات زیادی شامل آن نمی شود . یک بخاری نفتی خانگی می تواند بدون هیچ مشکلی برای سالیان دراز ، با کیفیتی ثابت مورد استفاده قرار گیرد . در بسیاری از موارد می توانید شخصا اقدام به تعمیر بخاری نفتی نمایید . اگر فلز استفاده شده در قسمت کوره دچار پوسیدگی نشود ، مشکل دیگری برای یک بخاری نفتی به وجود نمی‌آید .
یکی دیگر از مشکلات شایع در بخاری نفتی به وجود می‌آید ، گرفتگی لوله انتقال سوخت می باشد . وجود وسایل مختلف همچون تکه های کوچک سنگ و چوب در داخل نفت ، باعث گرفتگی لوله انتقال سوخت میشود . شما می توانید به راحتی و با استفاده از فشار هوا این گرفتگی را رفع کنید .

این محصول در کنار بخاری هیزمی از جمله محصولات گرمایشی سنتی محسوب میشوند .

رفع گرفتگی لوله سوخت بخاری نفتی

یکی از روش های مرسوم که در گذشته برای رفع گرفتگی لوله سوخت به کار می رفت ، استفاده از لوله خودکار برای انتقال هوای پرفشار به داخل لوله بود . به این صورت که لوله خودکار را در قسمت ابتدایی لوله قرار می‌دادند ، سپس با دمیدن هوای پرفشار را به داخل لوله هدایت می‌کردند . در بیشتر موارد این روش کاملا موثر بود و باعث رفع مشکل می شد .
هر سال در فصل پاییز زمانی که بخاری های نفتی را دوباره نصب می کردند ، قبل از نصب داخل بخاری و همچنین لوله های دودکش نظافت می شد . نظافت بخاری و همچنین لوله های دودکش در بسیاری از موارد ، یک کار پر دردسر و همچنین بسیار کثیف بود . دود حاصل از سوختن نفت تبدیل به دوده شده و در داخل بخاری و لوله ها باقی می ماند ، این دوده می تواند آلودگی بسیار زیادی ایجاد کند .

راهنمای خرید بخاری نفتی و مشعل نفتی

مشعل هایی که به وسیله نفت روشن میشوند اکثراً کاربردهای صنعتی دارند ، یا اینکه برای گرم کردن محیط هایی بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند .
یکی از کاربردهای مشعل نفتی در قسمت موتور خانه بود ، از مشعل برای گرم کردن آب و انتقال آن به داخل رادیاتور استفاده می‌شد . البته امروزه استفاده از موتورخانه در بسیاری از آپارتمان ها منسوخ شده است . به جای آن از سیستم دیگری استفاده می‌شود که پکیج نام دارد . پکیج در واقع همان کارکرد موتورخانه را دارد ، اما در ابعادی بسیار کوچکتر و هزینه پایین تر .

از بخاری نفتی می توان برای چیدمان باغ در زمستان استفاده کرد .

استفاده از مشعل نفتی در دیگ بخار


همچنین از مشعل های نفتی در داخل دیگ بخار نیز استفاده می شود ، دیگ بخار یک وسیله کاملا صنعتی می باشد که در کارگاهها و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد . دیگ بخار به وسیله مشعل های مختلف آب را تبدیل به بخار کرده ، و بخار آب را با فشار بالا به ستگاه‌های مختلف منتقل می‌کند . بخار آب می تواند برای گرم کردن و یا تولید نیروی محرکه استفاده شود .
یک مشعل نفتی اگر به صورت استاندارد تولید شود ، و همچنین به طور دقیق تنظیم شود ، می‌تواند با میزان کمی از سوخت گرمای قابل توجهی تولید کند .

مشعل نفتی فن دار

مشعل نفتی می تواند به صورت معمولی باشد که شامل یک مکانیزم ساده می باشد ، همچنین یک مشعل نفتی می تواند به صورت فن دار باشد . گرمای تولید شده به وسیله فن کویل به داخل محیط منتقل می شود . این نوع مشعل ها دارای بازده بالاتری در مقایسه با مشعل معمولی می باشند ، همچنین میزان مصرف انرژی کمتری دارد .
برای سوخت مشعل نفتی می توانید از نفت گاز یا گازوئیل استفاده کنید . گازوئیل در مقایسه با نفت قیمت پایین تری دارد ، همچنین دسترسی به سوخت گازوئیل بسیار آسانتر می باشد .

خرید بخاری نفتی

شاید استفاده از بخاری نفتی به دلیل رواج بخاری های گازی ، امروزه بسیار کاهش یافته باشد . اما هنوز هم در بسیاری از نقاط کشور و همچنین جهان از بخاری های نفتی استفاده میشود .
امروزه در بسیاری از مناطق روستایی دور افتاده همچنان از بخاری نفتی استفاده می‌شود . اما در برخی مکان ها علیرغم دسترسی به گاز لوله کشی ، افراد ترجیح می‌دهند از بخاری نفتی استفاده کننده . استفاده از بخاری نفتی یک حس نوستالژی برای افراد به وجود می‌آورد ، به همین دلیل برخی از افراد برای گرمایش محیطزاز این بخاری استفاده می کنند .
امروزه استفاده از بخاری های نفتی در باغ و ویلا رو به افزایش است ، همچنین از انواع بخاری نفتی برای گرمایش فضای باز استفاده می‌شود . شما می‌توانید از یک بخاری همانند آتشدان برای گرمایش فضای باز استفاده کنید .
برخی افراد از یک بخاری نفتی در داخل آلاچیق خود استفاده می‌کنند ، این بخاری می تواند فضای داخل آلاچیق را به خوبی گرم کند .

کاهش تولید کنندگان بخاری نفتی

اگر شما قصد خرید یک بخاری نفتی را دارید کار شما کمی دشوار خواهد بود . به دلیل اینکه فروش بخاری نفتی در بسیاری از فروشگاه ها که انواع بخاری را به فروش می‌رسانند ، دیگر همانند سابق رایج می باشد . بسیاری از فروشگاه ها و همچنین تولیدی ها اقدام به تولید و فروش بخاری گازی نموده اند .
شما میتوانید برای خرید یک بخاری نفتی دست دوم انواع سمساری و لوازم دست دوم فروشی ها مراجعه کنید . اما اگر می خواهید یک بخاری نفتی نو و دست اول خریداری کنید ، باید جستجوی بیشتری داشته باشید .
هنوز هم در بسیاری از شهرها تولیدی و فروشگاه هایی وجود دارد ، شما میتوانید برای خرید بخاری نفتی به آنها مراجعه کنید .

راهنمای خرید بخاری نفتی و خرید اینترنتی بخاری نفتی

اما برای اینکه وقتت کمتری صرف جستجوی بخاری‌نفتی کنید ، می توانید به صورت اینترنتی محصول مورد نظر خود را خریداری کنید . شما به راحتی می توانید تولیدی و فروشگاه های مختلف را در اینترنت مشاهده کنید ، محصولات مختلف را به لحاظ طرح و قیمت و همچنین کیفیت بررسی کنید . در نتیجه می توانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازهای خود داشته باشید .
خرید اینترنتی امروزه رواج بیشتری پیدا کرده است ، به ویژه بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور ما ، خرید اینترنتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت .
در گذشته خرید اینترنتی دارای ریسک بالایی بود ، و اعتماد به فروشگاه‌های اینترنتی کمی دشوار بود . اما امروزه سازمان‌های ذی‌ربط ساز و کار ویژه ای را برای فروشگاه های اینترنتی به وجود آورده‌اند .
طبق این شرایط فروشگاه های اینترنتی موظف به ارائه مدارک مختلفی هستند ، که بعد از تایید آن ها نماد اعتماد الکترونیکی به صفحه اینترنتی مورد نظر تعلق میگیرد .

توجه به نماد اعتماد الکترونیکی سایت

شما می توانید از طریق نماد اعتماد الکترونیکی میزان اعتبار ، وسایل اطلاعات در مورد فروشگاه مورد نظر را مشاهده کنید .
سوبیا یکی از شرکت هایی می باشد که محصولات خود را به صورت مستقیم ، و بدون واسطه به صورت اینترنتی به فروش می‌رساند . وب سایت سوبیا دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد ، که باعث می‌شود شما خرید خود را با خیال راحت از این فروشگاه انجام دهید .
تولیدی سوبیا انواع بخاری هیزمی ، بخاری نفتی و بخاری گازی را طراحی و تولید می‌کند . همچنین تولیدی طیف وسیعی از هیتر فضای باز و همچنین فضای باز را تولید می‌کند .
شما می توانید با مراجعه به وب سایت سوبیا ، اطلاعات بیشتری در مورد محصول مورد نظر کسب کنید .

مطالب مرتبط با این موضوع :

محبوب ترین انواع شومینه

تاریخچه آتشدان

تماس با ما :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

 

 

 

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.