محبوب ترین وسایل گرمایشی در منزل

بهترین وسیله برای گرمایش منزل

محبوب ترین وسایل گرمایشی در منزل شامل انواع بخاری می شود .با شروع فصل سرما استفاده از وسایل گرمایشی مختلف آغاز می شود . البته سرمای هوا در نیمه شمالی کشور بیشتر میباشد ، در اکثر نقاط نیمه جنوبی کشور زمستانهای سردی را شاهد نیستیم . بخاری امروزه از تنوع بالایی برخوردار است . شما گزینه های زیادی برای انتخاب خواهید داشت . بخاری فضای باز هم نوع جدیدی از انواع بخاری می باشد .

استفاده از انواع وسایل گرمایشی برای گرم کردن محیط ، در فصل سرما یک امر ضروری می باشد . لوازم گرمایشی بسیار متنوع و مختلفی وجود دارد ، که هر کدام از آنها کاربرد خاصی دارد . شما بر حسب ویژگی های فضای خود می توانید یکی از انواع مختلف وسایل گرمایشی را تهیه کنید .

دسته بندی محبوب ترین وسایل گرمایشی در منزل

لوازم گرمایشی عمدتاً به دو گروه تقسیم می‌شوند ، گروه اول لوازم گرمایشی خانگی می باشند و گروه دوم تجهیزات گرمایشی صنعتی هستند . هر دوی این محصولات برای گرم کردن محیط اطراف به کار می روند ، اما به لحاظ ابعاد و توان گرمایش تفاوت هایی با هم دارند . در این میان هیتر تابشی عمدتا برای مکان های صنعتی و تجاری استفاده می شود .

سوخت مورد نیاز وسایل گرمایشی

نوع سوخت مورد نیاز برای وسایل گرمایشی بر حسب ویژگیهای هر منطقه ، متفاوت می باشد . در کشور ما به دلیل دسترسی به منابع گازی ، این سوخت رایج ترین منبع انرژی برای تولید گرما می باشد . قیمت انرژی گاز در کشور ما بسیار مناسب می باشد ، در مقایسه با انرژی های همچون برق و گازوئیل قیمت پایین‌تری دارد .
از سایر انرژی ها می توان به برق و مشتقات نفت اشاره کرد . هیزم و زغال نیز یکی از سوخت‌های سنتی و قدیمی می باشند ، که هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان و حتی کشور ما ، مورد استفاده قرار می‌گیرند . در برخی از نقاط کشور امکان دسترسی به گاز و برق وجود ندارد ، به همین دلیل از سوخت هایی مانند نفت و هیزم استفاده می‌شود .

محبوب ترین وسایل گرمایشی در منزل

وسایلی که برای گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل چند دسته می‌شوند . دسته اول انواع مختلف بخاری می باشد ، بخاری پرکاربردترین وسیله برای تولید گرما می باشد . انواع مختلف بخاری‌ها را می‌توانید در اطراف خود مشاهده کنید . بخاری می‌تواند به صورت گازسوز یا برقی باشد . یکی از انواع قدیمی بخاری ، بخاری نفتی می باشد . همچنین در بسیاری از نقاط به منظور تولید گرما از بخاری هیزمی استفاده می‌شود . برای کسب اطلاعات بشتر می توانید مقاله راهنمای خرید بخاری را از طریق این لینک مطالعه کنید .

کاربرد انواع بخاری

بخاری انواع بسیار متنوع و مختلفی دارد ، هر کدام از آنها دارای کارکرد و توان گرمایی متفاوتی می باشد . بخاری های صنعتی معمولاً دارای ابعاد بسیار بزرگی هستند ، اما بخاری های خانگی را می توان در مکان های تجاری نیز مورد استفاده قرار داد .
دسته بعدی از وسایل گرمایش انواع هیتر ها می باشند . هیتر ها در واقع بخاری های پیشرفته تری می باشند ، که معمولاً یک عدد فن در آنها تعبیه شده است . وجود فن باعث می‌شود تا گرمای تولید شده توسط بخاری به سرعت وارد محیط شود ، این موضوع باعث می‌شود تا اتلاف انرژی کمتری صورت بگیرد .
این طرح ها می توانند در فضای باز و همچنین در فضای سرپوشیده مورد استفاده قرار گیرند . معمولاً از هیتر برای مصارف خانگی استفاده نمی‌شود . هیتر ها معمولاً محصولاتی صنعتی به شمار می روند ، که برای گرمایش محیط های بزرگ به کار می روند . به لحاظ تنوع طرح و سایز ، بخاری برقی از تنوع بالایی برخوردار است .

گرمایش فضای باز

انواع مختلف آتشدان یکی دیگر از وسیله های گرمایشی می باشد . آتشدان معمولاً به صورت هیزمی می باشد ، اما برخی از انواع آنها نیز به صورت گازی موجود می باشند . آتشدان معمولاً در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد ، به دلیل اینکه گاهی اوقات دود زیادی ایجاد می شود . اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید لطفا مطلب مربوط به مزایا و معایب بخاری هیزمی را مطالعه نمایید .
امروزه محصولات دیگری نیز برای گرمایش منازل وجود دارد ، این محصولات اصطلاحاً پکیج نامیده می‌شود .

انواع بخاری

بخاری می‌تواند به لحاظ کاربرد انواع بخاری صنعتی و بخاری خانگی تقسیم شود . همچنین می توان انواع بخاری را به لحاظ سوخت مصرفی تقسیم بندی کرد . همچنین انواع بخاری به لحاظ نوع تولید گرما نیز تفاوت هایی با هم دارند .
بخاری های صنعتی معمولاً دارای ابعاد بزرگی هستند ، که برای گرم کردن محیط های وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند . بخاری های صنعتی می توانند برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار گیرند . برخی از بخاری های صنعتی در مکانهای عمومی مورد استفاده قرار می گیرند .
بخاری خانگی رایج‌ترین نوع بخاری در تمام دنیا می باشد . شما می‌توانید این بخاری‌ها را بر حسب ابعاد فضای خود ، و همچنین دسترسی به سوخت مورد نیاز خریداری کنید . در بسیاری از مواقع می توانید از بخاری های خانگی ، در محیط های تجاری و اداری استفاده کنید .

پر کاربرد ترین نوع بخاری

پر استفاده ترین بخاری در ایران بخاری گازی می باشد ، استفاده از بخاری گازی در ایران بسیار مقرون به صرفه می باشد . تقریباً در اکثر نقاط ایران دسترسی به گاز وجود دارد ، همچنین می‌توان از گاز پروپان یا کپسول گاز برای گرمایش استفاده کرد .
بخاری برقی معمولاً در محیط های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد ، بخاری های برقی دارای ابعاد و طرح های بسیار متنوع هستند . همچنین از برخی بخاری های برقی می‌توان در محیط های تجاری و صنعتی استفاده کرد . برخی از بخاری های برقی به صورت پنل تابشی می باشند . بخاری های برقی برخلاف اکثر بخاری ها که از جریان همرفت برای تولید گرما استفاده می کنند ، از روش تابشی برای گرم کردن اطراف استفاده می کنند .
در جریان همرفت هوای اطراف به وسیله بخاری گرم میشود ، این روش برای محیط های سرپوشیده مانند منازل بسیار مناسب می باشد . اما در روش تابشی مستقیماً از اجسام گرم می شوند .

انواع مختلف هیتر

هیتلر یکی از انواع وسایل گرمایش می باشد که اکثراً در محیط‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد . البته در فضاهای عمومی هم برای گرمایش از هیتر صنعتی استفاده می شود .
هیترهای صنعتی دارای توان گرمادهی بسیار بالایی می باشند ، در بسیاری از محصولات از یک یا چند فن استفاده می‌شود . فن می‌تواند گرمای بیشتری وارد محیط کند . هیترهای صنعتی اکثراً به صورت گازسوز می باشند ، البته برخی از این محصولات نیز وجود دارد که از انرژی برق استفاده می‌کند .
البته در گذشته انواع هیتر نفتی و گازوئیلی بسیار رایج بود ، حتی در برخی مواقع از هیتر های هیزمی نیز برای گرم کردن محیط استفاده می‌شد .هیتر تابشی چگونه کار میکند ، نام مطلبی است که شما را با کارکرد هیتر بیشتر آشنا می کند .

استفاده از زغال سنگ

زغال سنگ می تواند یکی دیگر از سوخت هایی باشد ، که برای تولید گرمایش مورد استفاده قرار گیرد . البته تهیه زغال سنگ کمی دشوار می باشد ، همچنین روشن کردن آن نیز با سختی هایی همراه است .

هیتر فضای باز

یکی دیگر از انواع هیتر مربوط به فضای باز می باشد ، در اصطلاح به این محصولات هیتر فضای باز گفته می شود . هیتر فضای باز می تواند دارای کاربردهای زیادی باشد . شما میتوانید از این محصولات برای گرم کردن فضای ویلا و حیاط استفاده کنید . هیتر فضای باز برای مصارف تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد . در بسیاری از رستوران و کافی شاپ ها که دارای فضای باز می باشند ، از انواع هیتر فضای باز استفاده می‌شود .
هیتر قارچی یکی از رایج ترین انواع هیتر فضای باز می باشد . بخاری قارچی فضای باز می تواند برای مصارف خانگی و همچنین تجاری کاربرد داشته باشد .
هیتر فضای باز که به صورت تابشی باشد می تواند کاربرد بهتری داشته باشد . بخاری ویلایی تنوع زیادی دارد که طرح های مختلف آن را می توانید در این مطلب مشاهده کنید .

انواع آتشدان و شومینه


آتشدان و شومینه یکی از وسایل قدیمی برای تولید گرما می باشند . البته امروزه انواع مختلفی از این محصولات با طراحی مدرن ، تولید شده و در بازار موجود می باشند .
شومینه عمدتاً برای داخل منزل مورد استفاده قرار میگیرد . یک شومینه می تواند به صورت ثابت و متحرک باشد . برای ساخت شومینه های ثابت از مصالحی مانند آجر ، سیمان و سنگ استفاده می شود . البته امروزه بسیاری از شومینه ها جنبه دکوری دارند ، و معمولاً استفاده کاربردی از آنها نمی‌شود . شومینه های متحرک اکثراً از جنس فلزی می باشند ، این شومینه ها به دلیل وزن پایین‌تری که دارند قابل جابجایی می باشند . شومینه های متحرک در مقایسه با شومینه های ثابت کاربرد بیشتری دارند . برای آشنایی با محبوب ترین انواع  شومینه به این مطلب مراجعه کنید .

کاربرد آتشدان

آتشدان اکثراً در فضای باز استفاده می‌شود ، استفاده از آتشدان در فضای سرپوشیده به دلیل دود زیادی که ایجاد می‌شود رایج نمی باشد . آتشدان می‌تواند فضایی بسیار گرم و دلنشین برای شما به وجود بیاورد . برای آتشدان معمولاً از هیزم استفاده می‌شود ، اما آتشدان های تولید شده در ویلا سازه به صورت دوگانه سوز می باشند . به این صورت که شما می توانید آنها را به صورت گازسوز و یا هیزمی استفاده کنید .
یک آتشدان علاوه بر اینکه می‌تواند فضای اطراف را گرم کند ، می تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد . شما می‌توانید از آتشدان به عنوان یک باربیکیو و کباب پز استفاده کنید . آتشدان برای آماده کردن غذا بسیار ایده آل می باشد .
برای ساخت آتشدان نیز همانند شومینه می توانید از مصالح مختلفی استفاده کنید . برای ساخت یک آتشدان ثابت می توانید از مصالحی مانند آجر و سنگ استفاده کنید . آتشدان های فلزی به صورت آماده در بازار موجود می باشند .

نکات مهم هنگام خرید بخاری و وسایل گرمایشی

اگر شما قصد خرید یک وسیله گرمایشی دارید قبل از هر کاری ابتدا باید نوع کاربرد خود را مشخص کنید . همچنین باید مشخص کنید که برای چه میزان از سال می خواهید از بخاری استفاده کنید . برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در سوبیا تماس بگیرید .

 

محبوب ترین وسایل گرمایشی در منزل و ابعاد فضا

ابعاد فضایی که می‌خواهید گرم کنید در تعیین نوع بخاری و وسیله گرمایشی بسیار تاثیر گذار می باشد . اگر توان گرمایش بخاری در مقایسه با محیط شما کمتر باشد ، نمی تواند کارایی مناسب را برای شما داشته باشد .
برعکس این موضوع نیز صادق می باشد به این معنی که اگر توان تولید گرما توسط بخاری ، بیشتر از نیاز شما برای گرم کردن محیط باشد هزینه‌های زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد .
برای خرید بخاری را وسیله گرمایشی توجه به امکانات در دسترس ضروری می باشد . باید به درستی بزنید که چه نوع سوخت هایی دسترسی دارید .

محبوب ترین وسایل گرمایشی در منزل و انتخاب هوشمندانه

یک انتخاب هوشمندانه انتخابی است که با آگاهی صورت بگیرد . بهترین وسیله برای گرمایش در واقع نزدیکترین محصول به انتظارات شما می باشد . هر محصولی که بتواند به بهترین شکل نیازهای شما را برآورده کند ، بهترین محصول برای شما می باشد .
برای اینکه بتوانید رضایت بیشتری از محصول خریداری شده داشته باشید ، سعی داشته باشید خرید خود را از یک مکان معتبر انجام دهید . داشتن گارانتی مناسب و معتبر می تواند یک اطمینان خاطر برای شما باشد .

راههای ارتباطی :

شماره تماس : 09142244372

وب سایت : www.subia.ir

 

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.