آموزش پخت انواع کباب

طرز تهیه انواع کباب

آموزش پخت انواع کباب را در این مطلب توضیح خواهیم داد .کباب یکی از محبوب ترین غذاها در دنیا و مخصوصا در کشور ما است . توجه به نکات و ریزه کاری های مختلف سبب می شود تا شما یک کباب لذیذ داشته باشید . یکی از ابزار های مهم برای آماده کردن کباب ، باربیکیو یا کباب پز و یا منقل می باشد . کیفیت و همچنین ابعاد و حتی سوخت مصرفی کباب پز باید مطابق با نیاز شما انتخاب شود . در این مظلب سعی داریم شما را با روش تهیه و پخت چند کباب خوشمزه و محبوب آشنا کنیم .

جوجه کباب

میتوان جوجه کباب را در کنار کوبیده به عنوان رایج ترین و محبوب ترین کباب ها نام برد . جوجه کباب محبوبیت بالایی در ایران دارد . تقریباً در تمام رستوران ها و کبابی های ایران میتوانید جوجه کباب را سفارش دهید . همچنین جوجه کباب انتخاب بهتری نسبت به گوشت قرمز ، برای استفاده در رژیم روزانه میباشد .
شما میتوانید جوجه کباب را به صورت با استخوان و بدون استخوان تهیه کنید . هر کدام از این دو نوع دارای طرفداران می باشد ، و هر کدام طعم به خصوصی دارد .
برای تهیه جوجه کباب در منزل ابتدا مرغ را به خوبی بشویید . سپس فیله را از استخوانها جدا کنید . در واقع باید قسمت های گوشتی را از استخوانها جدا کرده و آنها را به قسمتهای مساوی برش دهید . سپس فیل ها را دوباره بشویید و آنها را در داخل یک ظرف قرار دهید .
شما می توانید قسمت های استخوانی را نیز به صورت مجزا کباب کنید . برخی افراد طعم قسمت های استخوانی را بیشتر از فیله می پسندند .
برای مزه دار کردن گوشت می توانید از پیاز خرد شده ، آبلیمو ، روغن زیتون و نمک و فلفل استفاده کنید . مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و چند دقیقه آنها را ورز دهید . سپس روی ظرف را بپوشانید و آن را برای چند ساعت در داخل یخچال قرار دهید . همچنین می توانید برای مزه دار کردن گوشت مرغ از پودر آویشن و سیر استفاده کنید . رنده کردن پوست لیموی تازه بر روی گوشت تاثیر زیادی در طعم بهتر گوشت دارد . کباب پز زغالی می تواند تاثیر زیادی دز طعم کباب داشته باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله راهنمای ساخت کباب پز را مطالعه کنید .

پخت جوجه کباب

برای پخت جوجه کباب می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید . می توانید قطعات گوشت را بر روی سینی فر قرار داده و آنها را در داخل فر بپزید .
در روش دیگر میتوانید گوشت را بر روی توری های مخصوص قرار دهید . سپس میتوانید توری را بر روی کباب پز و باربیکیو قرار دهید .
همچنین می توانید از سیخ استفاده کنید ، گوشت ها را سیخ کرده و بر روی کباب پز قرار دهید .
دقت داشته باشید که بافت گوشت مرغ بسیار لطیف تر از گوشت قرمز می باشد . به همین دلیل به زمان و گرمای کمتری برای پخت نیاز دارد . سعی کنید میزان آتش زیاد تند نباشد و از باد زدن بی مورد زغال ها خودداری کنید . باد زدن زغال باعث تشدید گرمای زغال می شود . در این صورت سطح خارجی کباب ها میسوزد ولی داخل آن خام باقی میماند .

کباب بختیاری

کباب بختیاری یک کباب محبوب و خوشمزه می باشد که ترکیبی از گوشت مرغ و گوشت قرمز می باشد . افرادی که نمیتوانند بین کباب مرغ و کباب گوشت یکی را انتخاب کنند ، کباب بختیاری می تواند یک انتخاب مناسب برای آنها باشد .
گذشته از طعم لذت بخش کباببختیاری ، فلسفه پیدایش این کباب نیز بسیار جالب میباشد . کباب بختیاری اولین بار در یکی از ایل های بختیاری به وجود آمد . بختیاری ها از دیرباز به مهمان نوازی و خونگرمی معروف هستند . از همین جهت در یکی از این مهمانی ها آنها سعی داشتند ، تا بهترین پذیرایی را از مهمانان خود داشته باشند . اما ناگهان متوجه میشوند که گوشت قرمز موجود از تعداد مهمانان کمتر می باشد . به همین جهت به صورت یک در میان از گوشت و مرغ در سیخ کباب استفاده میکنند .
همین موضوع باعث میشود تا این نوع کباب به کباببختیاری معروف شود . امروزه شما میتوانید کباب بختیاری را در منوی اکثر رستوران ها مشاهده کنید . برخی از آتشدان ها این قابلیت را دارند که بتوانید انواع کباب را بر روی آن آماده کنید .

تهیه کباب بختیاری

برای تهیه کباب بختیاری میتوانید از گوشت راسته یا فیله گوسفند و یا گوساله استفاده کنید . همچنین می توانید به صورت یکی در میان از فیله مرغ و یا فیله ماهی استفاده کنید . البته در روش پخت اصیل این کباب از راسته گوسفند و دنبه به صورت یک در میان استفاده میشود .
به لحاظ ظاهری کباببختیاری شباهت های زیادی به کباب قفقازی دارد . اما برای تهیه کباب قفقازی از ماست و خامه استفاده می شود ، که در کباب بختیاری از این دو ماده استفاده نمی شود .
ابتدا باید گوشت قرمز و گوشت مرغ را به تکه های کوچک برش دهید . دقت داشته باشید که تکه های گوشت قرمز بزرگتر از گوشت مرغ باشد . پیاز را به صورت حلقه ای خود کرده و با گوشت مخلوط کنید . شما می توانید در این قسمت از نمک و فلفل همچنین مقداری روغن و زعفران دم کرده استفاده کنید . برای ایجاد مزه ترشی می توانید از مقداری آب لیموی تازه استفاده کنید . بعد از اینکه مواد را به خوبی با هم مخلوط کردید سطح ظرف را بپوشانید و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید .
بعد از سه ساعت گوشت را از یخچال خارج کرده و آنها را به صورت یکی در میان سیخ کنید . یک تکه گوشت قرمز و یک تکه گوشت مرغ یا ماهی . خوردن کباب در فضای باز همیشه لذت بخش تر است . یک مبلمان ویلایی مناسب می تواند لذت بیشتری به لحظات شما ببخشد .

کباب قفقازی

یکی دیگر از کباب های خوشمزه ایرانی ، کباب قفقازی میباشد که طعم و ظاهر آن شباهت زیادی به کباب بختیاری دارد . در کباب قفقازی نیز از گوشت مرغ و گوشت قرمز استفاده می شود . با این تفاوت که در میان آن ها از فلفل دلمه ای استفاده می شود . همچنین روش مزه دار کردن کباب قفقازی کمی متفاوت می باشد . شما برای مزه دار کردن کباب قفقازی از ماست یا سس استفاده میکنید . البته برای این موضوع میتوانید از روغن زیتون و ادویه جات مختلف استفاده کنید .
در این مطلب سعی داریم تا یک روش آسان برای پخت کباب قفقازی به شما آموزش دهیم . مراحل آماده کردن کباب قفقازی بسیار آسان می باشد و شما به راحتی می توانید آن را انجام دهید . اما برای اینکه نتیجه بهتری داشته باشید ، و کباب شما خوشمزه تر باشد نیاز دارید تا زمان بیشتری صبر کنید .
قبل از هر کاری باید گوش را با دقت بشویید سپس اجازه دهید تا آب اضافی آن کشیده شود . سپس گوشت مرغ و گوشت قرمز را به ابعاد مکعبی و مساوی خرد کنید . بر خلاف کباب بختیاری گوشت قرمز را کمی بزرگتر از گوشت مرغ تکه تکه می کردیم . در کباب قفقازی ابعاد هر دو گوشت یکی می باشد .

تهیه سس کباب قفقازی

یک عدد پیاز متوسط را به صورت خلالی خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید . سپس گوشت مرغ و گوشت قرمز را به داخل ظرف بریزید .
در این قسمت مقداری ماست چکیده به همراه روغن زیتون و زعفران دم کرده و فلفل سیاه را به مواد اضافه می کنیم . مواد را به کمک دست به خوبی با هم مخلوط می کنیم . مخلوط کردن مواد را تا زمانی ادامه میدهیم ، که گوشت به خوبی آغشته به سس شود . سپس درب ظرف را می پوشانیم و برای مدت ۴ الی ۵ ساعت آن را در یخچال قرار می دهیم .
بعد از این مدت میتوانیم مواد را از یخچال خارج کرده و آماده سیخ کردن گوشت شویم . قبل از این کار ابتدا فلفل دلمه ای را هم اندازه با گوشت های خود خرد میکنیم . همچنین یک عدد پیاز را نیز در همین ابعاد خرد می کنیم .
ابتدا یک تکه گوشت قرمز سپس تکه فلفل دلمه ای ، بعد از آن یک تکه مرغ و در انتها یک تکه پیاز را به سیخ می زنیم . همین مراحل را چند بار تکرار میکنیم تا سیخ ما آماده شود .
بعد از انجام این مراحل کباب ما آماده پخت می باشد . سعی کنید از یک باربیکیو و کباب پز برای پخت کباب استفاده کنید . پخت کباب به وسیله فر باعث می شود تا کباب کمی سفت شود .

نکات مهم در مورد کباب قفقازی

اضافه کردن پیاز به مواد اولیه تاثیر زیادی در طعم گوشت دارد . پیاز علاوه بر اینکه بوی بد گوشت را می گیرد ، موجب نرم شدن بافت گوشت نیز میشود .
دقت داشته باشید که قبل از پخت کباب حتماً بر روی گوشت نمک بزنید . نمک باعث نرمی بافت گوشت میشود و از سفت شدن آن جلوگیری می کند .

کباب ترش

این کباب یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی می باشد . در واقع کباب ترش اصالتا متعلق به مناطق شمالی کشور می باشد . این کباب تفاوت زیادی با سایر کباب ها دارد . حتما بسیاری از شما عزیزان به هنگام سفر به استانهای شمالی ، این کباب را در رستوران های مختلف میل نموده و از طعم آن لذت برده اید .
همانند بسیاری از غذاهای شمالی ، کباب ترش یا همان ترش کباب نیز دارای طعم ترشی می باشد . این کباب بهترین انتخاب برای افرادی می باشد که به دنبال امتحان طعم جدیدی میباشند .
راز اصلی طعم این کباب استفاده از سبزی های معطر و محلی میباشد . اما اگر دسترسی به این سبزی ها ندارید جای نگرانی وجود ندارد . شما میتوانید از سبزی های جایگزین برای معطر کردن و طعم دار کردن کباب استفاده کنید .

تهیه کباب ترش

برای تهیه کباب ترش ما نیاز به رب انار و گردوی آسیاب شده داریم . همچنین از سبزیجاتی مانند جعفری ، گشنیز ، ترخون ، مرزه و چوچاق استفاده می کنیم . یکی دیگر از مواد اولیه مورد نیاز برای کباب ترش سیر میباشد .
چوچاق یک سبزی محلی شمالی می باشد ، در صورتی که به این سبزی دسترسی ندارید می توانید از نعنا ، گشنیز و جعفری استفاده کنید .
ابتدا گوشت را به قطعات مناسب برش دهید . سپس پیاز را رنده کرده و گردوی آسیاب شده و رب انار را به آن اضافه کنید .سبزی ها را به صورت ریز خرد کرده و به مواد اضافه کنید . در این مرحله می توانید دو حبه سیر را درون مواد رنده کنید و مقداری فلفل به آن اضافه کنید .
دقت داشته باشید که به هیچ عنوان در این مرحله نمک را به مواد اضافه نکنید . زیرا نمک باعث سفت شدن گوشت میشود . گوشت را به داخل مواد اضافه کرده و به خوبی آنها را با هم مخلوط کنید .
بعد از مخلوط کردن مواد آنها را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید . سپس میتوانید مواد خود را از یخچال خارج کرده و آن ها را به سیخ بزنید .

خرید کباب پز

برای پخت کباب های حرفه ای نیاز به یک کباب پز حرفه ای دارید . یا اینکه می توانید از یک کباب پز بسیار ساده و کاربردی استفاده کنید . در هر صورت نیاز به خرید یک کباب پز یک نیاز ضروری برای شما می باشد . کباب پز های امروزه دارای تنوع طرح بسیار بالایی می باشند . شما می توانید انواع مختلف این محصولات را در فروشگاه ها و تولید های مختلف مشاهده کنید . امروزه کباب پز ها به صورت گازسوز و همچنین ذغالی طراحی و تولید می شوند .
گروه تولیدی سوبیا یکی از تولیدی های خوشنام و معتبر در صنعت تجهیزات ویلایی می باشد . این تولیدی تنوع بالایی از انواع کباب پز را تولید و عرضه می کند . همچنین سوبیا یک قابلیت ویژه را به کباب پزها اضافه کرده است . سوبیا با ایجاد یک سری تغییرات در کباب پز ، آنها را تبدیل به یک محصول دوگانه سوز کرده است . شما می توانید یک کباب پز دو کاره که هم میتوانید از سوخت گاز و هم از زغال برای پخت کباب استفاده کنید ، را به راحتی از ویلا سازه خریداری کنید .
سوبیا کباب پز های مختلفی را در رنج قیمت های مختلف تولید می کند . شما به راحتی می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از آنها را خریداری کنید . همچنین شما می توانید وسایل دیگری مانند سایبان چتری ، تاب ویلایی و انواع بخاری هیزمی را نیز از طریق فروشگاه سوبیا خریداری نمایید .

ارتباط با سوبیا

سایت : www.subia.ir

شماره تماس : 09142244372

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. فردین گفت:

    همه ی ما عاشق کباب وکباب درست کردن هستیم ما میتونیم از جوجه وگوشت بره وگوساله یک کباب خوش طعم درست کنیم البته درست کردن سس مورد نظر برای کباب تاثیر زیادی در خوش طعم بودن کباب داره بعداز طعم دار کردن گوشت باید کبابپز یا همان باربیکیوی مورد نظر رو آماده کنیم تا بتونیم لذت کباب رو بچشیم باربیکیو ها اندازه های مختلفی دارن وبرای همه ی فضاها مورد استفاده هستند سایت سوبیا بهترین وبا کیفیت ترین باربیکیو هارو معرفی کرده تابتونیم به آسانی کباب مورد نظر رو تهیه ولذت ببریم

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.