مزایای اجاق گاز صفحه ای

اجاق گاز صفحه ای گازی و مزایای آن

مزایای اجاق گاز صفحه ای را در این مطلب می توانید مطالعه کنید .اجاق گازها به عنوان یکی از اعضای مهم هر آشپزخانه‌ای تلقی می‌شوند که می‌توانند بوی غذای گرم را در سرتاسر خانه پخش کرده و حس خوبی به ما القا کنند. خرید یک اجاق گاز می‌تواند شما را سردرگم کند چرا که اگر بخواهید سری به اینترنت بزنید هزاران مدل متنوع با قیمت‌های مختلف خواهید دید که کمی گیج کننده نیز خواهد بود. تنوع رنگی، مدل، تعداد شعله، نوع سوخت مصرفی و جالب‌تر از همه قیمت‌های مختلف آن می‌تواند شک به دلمان بیندازد که کدام یک برای ما بهترین انتخاب است و می‌تواند نیازمان را برطرف کند.

 

اجاق گاز صفحه ای

به نوعی از اجاق‌های گازهایی که داخل کابینت آشپزخانه قرار داده می‌شوند و به صورت صفحه‌ای نازک هستند اجاق گازهای صفحه‌ای گفته می‌شود. در این اجاق‌ها روی کابینت برش داده شده و اجاق گاز کامل داخل کابینت قرار داده می‌شود. این اجاق گازها امکانات دیگری مانند فر، جوجه گردان و وارمر ندارند و فقط شعله‌های اجاق است که روی آن تعبیه شده‌اند. این اجاق گازها در دو نوع گازی و برقی تولید می‌شوند که غالباً در کشورمان به علت بالا بودن هزینه‌های برق از نوع گازی آن استفاده می‌شود.

اجاق گاز در واقع نوع خانگی باربیکیو است . که کاربردهای بسیار بیشتری دارد .

مزایای اجاق گاز صفحه ای با سوخت گاز


این اجاق گاز بسیار زیبا و پرکاربرد می‌تواند مهمان هر خانواده‌ای باشد چرا که غالباً جای کمی روی کابینت‌های شما می‌گیرد و به راحتی می‌تواند با هر متراژ آشپزخانه‌ای کنار بیاید. این اجاق گاز از سوخت گاز استفاده می‌کند و می‌تواند با جذابیت خاص خود دکوراسیون آشپزخانه‌های مدرن را تکمیل کند. امروزه این اجاق‌ها در جنس‌های استیل، شیشه و یا سرامیک با طرح‌های و شعله‌های متنوع تولید می‌شوند که غالباً با قیمت کمی که دارند طرفداران زیادی نیز پیدا کرده‌اند. در کشور ما بیشتر لوازم گرمایشی مانند بخاری به صورت گازسوز هستند .

مزایای اجاق گاز صفحه ای با سوخت برق

نوعی از اجاق گازها که اغلب در عکس‌های ژورنالی زیاد دیده‌ایم و بدون شعله و آتش مستقیم به صورت یک صفحه‌ی ساده طراحی و تولید می‌شوند، اجاق گازهای برقی نامیده می‌شوند. این اجاق گازهای خاص و لاکچری می‌توانند بسیار راحت نصب و راه اندازی شوند و بدون استفاده از گاز و شعله، به پخت غذاهای شما بپردازند. اجاق گازهای برقی همانطور که از اسمشان نیز پیداست سوخت غالب آن برق است و با استفاده از انرژی برق کار می‌کنند.
این اجاق‌ها هیچ شعله‌ای ایجاد نمی‌کنند و داخل یک صفحه با ایجاد گرمای لازم قابلمه‌ی شما را گرم کرده و غذای شما را می‌پزند. با صرف نظر از هزینه‌های برق و یا زیبایی خاصی که این اجاق گازها دارند اگر می‌خواهید در فضای آشپزخانه‌ی خود از این اجاق‌ها استفاده کنید بهتر است ابتدا با مزایا و معایب این اجاق‌ گازها آشنا شوید.

کارکرد و مکانیزم این محصول همانند بخاری برقی است .

زیبایی و طراحی خاص آن


اولین مزیتی که از اجاق گاز برقی می‌بینید این است که شکلی زیبا و امروزی دارد. که با اجاق گازهای دیگر مانند اجاق گازهای مبله بسیار متفاوت است. در واقع اجاق گاز برقی ظاهر باریک‌تری دارد که آن را مدرن‌تر و خاص‌تر جلوه می‌دهد. بنابراین می‌توان در بسیاری از آپارتمان‌ها یا خانه‌هایب به سبک مینیمالیسم از این نوع اجاق گاز استفاده کرد. زیرا فضای کمی را اشغال می‌کنند و برای متراژهای کم بسیار مناسب هستند.

از مزایای اجاق گاز برقی عدم وجود شعله است . به هنگام نصب می توانید به راحتی در مسیر وزش باد کولر قرار دهید .

ایمن بودن اجاق گاز صفحه ای برقی


بر خلاف کشورمان در اغلب کشورهای دنیا اجاق های برقی به علت ایمنی بیشتری که دارند بسیار محبوب‌تر هستند. در این کشورها بسیاری از مردم به استفاده از اجاق‌های برقی روی می‌آورند. چرا که برای آشپزخانه‌های کوچک و خانه‌های بسته ایمن‌تر هستند .چون که گازی وجود ندارد که نشت کند و سبب آتش سوزی شود .و این عوامل ایمنی این اجاق‌ها را بالا می‌برد.
در اجاق‌های برقی هیچ شعله‌ای وجود ندارد که سبب آتش گرفتن محیط اطراف، دست و یا هر چیز دیگری که در مجاورت اجاق گاز است سبب شود. زمانی که با یک اجاق برقی کار می‌کنید جای نگرانی نیست زیرا به جای گاز از برق استفاده می‌کند. و این امر سبب می‌شود تا زمانی که شما کاملاً با محل مورد نظر تماس نداشته باشید.سبب سوختن دست شما نشود. اگر نگران سوختن دست کودک خود هستند .این اجاق‌ها برای شما گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهند بود.

مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات

این اجاق گازها علاوه بر ظاهر مدرن و خاص خود دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ی متنوعی نیز هستند. این اجاق گازها دمای تولید شده را تنظیم می‌کنند .تا فعالیت‌های پخت و پز موثرتر باشد. ویژگی‌ها و اجزای اجاق گاز برقی شامل تایمر، تغییر خودکار شعله با اندازه‌ی قابلمه، خاموش شدن خودکار و بسیاری از ویژگی‌های دیگر است. که می‌تواند در نوع خود خاص و منحصر به فرد باشد. همین ویژگی ها این محصول را از یک منقل متمایز می کند .


تمیز کردن آسان از مزایای اجاق گاز صفحه ای

اجاق گاز همیشه در اطراف محل نصب خود آثار کثیفی به جا می‌گذارد. بنابراین باید زمان بیشتری را صرف کنید تا اجاق گاز مانند قبل تمیز شود. هنگامی که از اجاق گاز برقی استفاده می‌کنید چنین اتفاقی رخ نخواهد داد .چرا که با نبود شعله چیزی در اطراف اجاق گاز نمی‌سوزد .و شعله یا شبکه‌ای روی آن وجود ندارد که کار تمیز کردن را سخت کند. شما به راحتی می‌توانید با یک دستمال و محلول مخصوص گاز پاک کن در چند دقیقه گازتان را تمیز و براق کنید.

معرفی انواع باربیکیو و آتشدان را از طریق این لینک مشاهده کنید .

اجاق های برقی گرمای یکنواخت تری تولید می کنند

گرمای تولید شده توسط اجاق‌های برقی به مراتب پایدارتر از اجاق گازهایی با سوخت گاز است. این چیزی است که باعث می‌شود غذای شما روی اجاق‌های برقی به طور یکنواخت پخته شود. جالب اینجاست که حرارت پایدار باعث می‌شود زمان پخت بسیار کوتاه‌تر و موثرتر باشد. و با این شعله‌ها کف ماهی تابه و قابلمه‌های شما نیز در اثر حرارت زیاد سیاه نخواهند شد.
گرمای تولید شده بیشتر دوام می آورد
اجاق گاز برقی این قابلیت را دارد که پس از خاموش شدن مدتی گرما را در خود ذخیره کند. حتی اگر حرارت باقیمانده مانند زمانی که آن را روشن کرده‌اید نباشد، اما می‌توانید از آن برای گرم نگه داشتن غذا استفاده کنید.

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید . مقاله آشنایی با اجاق گاز مبله و راهنمای خرید آن را مطالعه نمایید .


معایب اجاق گازهای برقی

با توجه به نکته‌های گفته شده نمی‌توان گفت اجاق‌های برقی دارای عیب نیستند. بلکه این اجاق‌ها نیز مانند تمام وسایل دیگر می‌توانند معایب خاص خود را داشته باشند. البته که شما برای انتخاب آن باید به تمام مزایا و معایب آن مسلط باشید .و با آگاهی کامل انتخاب هوشمندانه‌ای متناسب با نیازتان انجام دهید.

برخی از انواع اجاق گاز برقی را می توانید بر روی میز عسلی قرار دهید . اما ابتدا باید از استحکام آن اطمینان داشته باشید .

به انرژی الکتریکی زیادی نیاز دارد

همانطور که از نام آن مشخص است.این اجاق گاز از انرژی الکتریکی به عنوان جایگزینی برای سوخت استفاده می‌کند. اما متاسفانه برق مورد نیاز برای پخت و پز با این اجاق گاز زیاد است که حدود 300 تا 1200 وات تخمین زده می‌شود. بنابراین، زمانی که می‌خواهید اجاق گاز برقی خریداری کنید. به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است قبض برق شما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید بیشتر شود. علاوه بر این قطع شدن برق در فصل‌های گرم سال به علت مصرف بالای آن را نیز در نظر بگیرید. که می‌تواند برای شما دردسرساز شود.

باید از ظروف مخصوص آشپزی استفاده کنید

ظاهراً همه وسایل آشپزی را نمی‌توان روی اجاق گاز برقی استفاده کرد. صاف بودن سطح اجاق گاز برقی مطمئناً به شما اجازه نمی‌دهد در یک ماهی تابه یا قابلمه‌ای که زیر آن خط دارد یا دارای کف گودتر است آشپزی کنید. بنابراین، هنگامی که می‌خواهید از اجاق گاز برقی استفاده کنید. باید تمام لیست ظروف پخت و پز با کف صاف را داشته باشید. علاوه بر این شما فقط می‌توانید از ظروف پخت و پز ساخته شده از آهن، استیل و فولاد ضد زنگ استفاده کنید. زیرا این سه ماده قادرند با سطح اجاق برقی فعل و انفعال خاصی ایجاد کنند تا فرآیند پخت کامل شود.


نتیجه گیری

در نهایت باید گفت این شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید. و اجاق گاز خود را میان هزاران مدل اجاق گاز موجود در بازار انتخاب کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم تمام مزایا و معایب آن‌ها را بدانید .تا انتخابتان کامل باشد. توجه به زیبایی ظاهری یا قیمت یک کالای مهم در خانه می‌تواند بعداً شما را دچار مشکلات زیادی کند. پس بهتر است هوشمندانه‌تر عمل کرده.و با توجه به نیاز و متراژ آشپزخانه‌ی خود اجاق گاز خود را انتخاب کنید.

برای مشاهده سایر محصولات به سایت سوبیا مراجعه نمایید .

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

محبوب ترین وسایل گرمایشی در منزل

آموزش پخت انواع کباب

کاربرد انواع آتشدان

راههای ارتباطی :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. سمانه گفت:

    اجاق گاز های صفحه ای خیلی وقته که وارد بازار شده ان و به خاطره صفحه نازک وجای کمتری که میگیرن بسیار طرفدار دارن ،وقتی از اجاق گاز صفحه ای استفاده میکنیم به دلیل اینکه زیره کابینت خالی است میتوانیم بسیاری از وسایل مورد نظر برای آشپزی رو دراونجا جا بدیم و همچنین به راحتی قابل حمل میباشند وحتی اگر مورد استفاده نبود به راحتی میتونیم تو هر کمدی جا بدیم ونگهداری کنیم

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.