راهنمای خرید اجاق گاز منزل

اجاق گاز

راهنمای خرید اجاق گاز منزل نکات مفیدی برای شما خواهد داشت . امروزه تصور آشپزی بدون استفاده از اجاق گاز غیر ممکن می باشد . در تمام منازل حداقل یک اجاق گاز در طرح یا سایز متنوع وجود دارد . این محصولات روزبه‌روز پیشرفته تر می شوند . و هر روز امکانات جدیدی به آنها اضافه می شود . در گذشته اجاق گاز شامل یک یا چند شعله ساده می شد . اما امروزه امکاناتی مانند فر ، تایمر ، جوجه گردان و غیره به آن اضافه شده است . همچنین برخی از اجاق گازها از امکانات پیشرفته تری نیز استفاده می کنند . اجاق گاز های هوشمند که به وسیله موبایل و کامپیوتر قابل کنترل هستند . دیگر نیاز نیست که برای آماده کردن غذا در کنار اجاق گاز بایستید . براحتی می توانید از طریق موبایل خود اجاق‌گاز تان را کنترل کنید .
اجاق گازهایی که در کشور ما وجود دارد به لحاظ سوخت مصرفی . به دو دسته اصلی تقسیم می شوند . که شامل اجاق گاز های برقی و همچنین اجاق گاز های گازی می‌شود . البته نام اجاق گاز نیز به دلیل نوع سوخت مصرفی این محصول انتخاب شده است . اما به مرور زمان از انرژی برق نیز برای این محصولات استفاده شده . ولی نام این محصولات همچنان اجاق گاز باقی ماند . برای مشاهده و خرید طرح های متنوع اجاق گاز ، می توانید به فروشگاه اینترنتی سوبیا مراجعه کنید .

انواع اجاق گاز به لحاظ شکل ظاهری

در طی سالیان اخیر طرح های زیادی برای محصولات به وجود آمده . هر کدام از این طرح ها دارای کاربرد ویژه ای هستند . برخی از محصولات بسیار لوکس و گرانقیمت هستند . در حالی که برخی دیگر از انواع اجاق گاز کاملا کاربردی و ساده می باشند . انتخاب نوع و همچنین طرح اجاق گاز کاملا بستگی به سلیقه شما دارد . همچنین باید تا حدود زیادی ویژگی‌های فضا را نیز در نظر بگیرید . اگر دارای فضای بزرگی هستید . و نمی‌خواهید به طور مداوم دکوراسیون خود را تغییر دهید . می توانید از اجاق گازهای مبلی استفاده کنید . در واقع اجاق گاز های مبلی قدیمی ترین نوع اجاق گاز می باشند .
برای مکان هایی که با کمبود فضا مواجه هستید . و می خواهید حداکثر استفاده را از فضای خود ببرید . می توانید از اجاق گاز های صفحه ای یا رومیزی استفاده کنید . این محصولات غذایی بسیار کمتری را اشغال می کنند . و برای آشپزخانه های کوچک کاملا ایده آل می باشند . همچنین برای مکانهایی مانند تراس و حیاط می توانید . از اجاق گازهای تک شعله استفاده کنید که بسیار کوچک می باشند .

در این بین کاربرد انواع آتشدان بی شباهت به اجاق گاز نیست .

راهنمای خرید اجاق گاز منزل و اجاق گاز مبلی

اجاق گاز های بزرگ و سنتی که در بیشتر خانه ها وجود دارد . به نام اجاق گازهای مبلی معروف می باشند . این محصولات به دو صورت در بازار تولید و عرضه می شوند . برخی از اجاق گازهای مبلی به صورت فردار می‌باشند . قسمت پایین محصولات مجهز به فر می باشد . شما می توانید برای پخت انواع غذا از آن استفاده کنید . البته امروز امکانات زیادی نیز به آن اضافه شده است . امکاناتی مانند جوجه گردان و تایمر به این محصولات اضافه شده است . این اجاق گاز ها دارای شعله هایی با اندازه های متفاوت هستند . شما می‌توانید برای قابلمه هایی با سایز های مختلف از شعله مناسب استفاده کنید .
نوع دیگری از اجاق گازهای مبلی به صورت کابینت دار می باشند . این محصولات در گذشته بسیار فراوان تر بودند . اما به مرور زمان تولید آن ها کاهش پیدا کرد . قسمت پایین اجاق گازها در واقع یک کابینت برای قرار دادن وسایل مختلف بود . به همین دلیل بود که نام این اجاق گاز و اجاق گازهای مبلی می باشد . اجاق های کابینت دار دارای قیمت پایین تری هستند . و می‌توان گفت یک محصول اقتصادی به شمار می‌روند . اگر شما در منزل خود یک مایکروفر دارید . می توانید با خرید اجاق گاز کابینت دار مبلغ قابل توجهی صرفه جویی کنید .

از جمله مطالب مربوط به این موضوع می توان به معرفی انواع باربیکیو و آتشدان اشاره کرد .

مزایا و معایب اجاق گازهای مبلی

معایب

اجاق گاز های مبلی در واقع محصولاتی سنگین و نیمه سنگین به شمار می‌روند . وزن این محصولات باعث می شود تا شما نتوانید به راحتی آنها را جابجا کنید . اگر بر حسب نیاز و سلیقه خود به طور مداوم . دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر می دهید . خرید اجاق گاز های بزرگ و مبلی برای شما مناسب نمی باشد . اما اگر دارای یک آشپزخانه بزرگ هستید . و معمولاً اجاق گاز خود را جابجا نمی کنید ، می توانید با خرید اجاق گاز مبلی یک محصول عالی داشته باشید .
یکی دیگر از معایب اجاق گازهای مبلی قیمت نسبتاً بالای این محصولات می باشد . البته اجاق گازهایی که به صورت کابینت دار می باشند بسیار اقتصادی هستند . اما اجاق گازهای فردار یکی از محصولات گران قیمت به شمار می‌روند . برخی از این محصولات دارای قیمت های بسیار بالایی هستند . برخی از طرح های لوکس و گران قیمت می تواند تا حدود ۵۰ میلیون تومان نیز قیمت داشته باشد .

مزایا

اما این اجاق گاز ها دارای مزایای زیادی نیز هستند . به عنوان مثال مهمترین مزیت این محصولات کاربرد بالای آن ها می باشد . اجاق گاز های مبلی ویژگی های زیادی را در اختیار شما قرار می دهند . شما می توانید از شکل های مختلف و متعدد و همچنین قسمت فر ، استفاده های زیادی داشته باشید . ویژگی دیگر این محصولات افزایش زیبایی آشپزخانه می باشد . این اجاق گاز ها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند ، تاثیر زیادی در دکوراسیون محیط دارند .

آشنایی با سبک های دکوراسیون داخلی منزل برای انتخاب وسایل بسیار مفید خواهد بود .

راهنمای خرید اجاق گاز منزل و اجاق گاز صفحه ای یا توکار

اجاق گازهای صفحه ای از محصولاتی هستند که در سالیان اخیر رشد زیادی داشته‌اند . امروزه انواع بسیار مختلفی از انواع اجاق گاز صفحه ای در بازار موجود است . استفاده از اجاق گازهای صفحه ای روز به روز در حال افزایش می باشد . به دلیل اینکه با افزایش مناظره آپارتمانی ، فضای آشپزخانه ها روز به روز کوچکتر می شود . به همین دلیل نیاز به استفاده از وسایلی وجود دارد . که بتوان حداکثر استفاده را از فضا انجام داد . البته نام دیگر اجاق گازهای صفحه ای ، اجاق گاز رومیزی می باشد . اجاق گاز رومیزی می‌توانند به صورت توکار باشد . یعنی اینکه کاملاً در داخل کابینت قرار گیرد و امکان جابجایی نداشته باشد . نوع دیگری از اجاق گازهای رومیزی به صورت متحرک می باشند .
اجاق گاز های رومیزی که به صورت متحرک هستند . دارای تنوع بالایی به لحاظ تعداد شعله می باشند . شما به راحتی می توانید مکان این اجاق گازها را تغییر دهید . برخی از انواع کوچک اجاق گاز رومیزی ، می‌تواند در حیاط و تراس مورد استفاده قرار گیرد . این محصولات وزن بسیار پایینی دارند و به راحتی قابل جابجایی می باشند .

مزایای اجاق گاز صفحه ای را نیز مطالعه کنید .

انواع اجاق گاز به لحاظ سوخت مصرفی

اجاق گاز ها از سوخت های مختلفی برای پخت و پز استفاده می کنند . در کشور ما اجاق های گازی بسیار رایج می باشند . فراوانی سوخت گاز و همچنین قیمت پایین آن . این سوخت را تبدیل به اولین گزینه برای سوخت مصرفی اجاق گاز می کند . همچنین قیمت گاز در کشور ما بسیار پایین می باشد . که موجب می‌شود این محصولات به لحاظ مصرف انرژی نیز بسیار مقرون به صرفه باشند .
نوع دیگری از اجاق گاز ها به صورت برقی می باشند . در این اجاق گازها از انرژی برق برای تولید گرما استفاده می‌شود . اجاق های برقی دارای تکنولوژی به روز تری هستند . اما برای استفاده از این اجاق گاز ها حتماً باید به پریز برق دسترسی داشته باشید . همچنین شما می توانید از ژنراتور برق برای تامین برق مورد نیاز استفاده کنید . البته امروزه می‌توان از پنل های خورشیدی نیز برای تامین برق استفاده کرده .

برای اطلاعات بیشتر به مقاله آشنایی با اجاق گاز مبله و راهنمای خرید آن مراجعه نمایید .

راهنمای خرید اجاق گاز منزل و سوخت اجاق گاز

از سوخت های دیگری مانند نفت و هیزم نیز می توان برای اجاق استفاده کرد . اما استفاده از اجاق های نفتی و هیزمی مخصوصا در کشور ما تقریبا منسوخ شده است . تامین سوخت برای این اجاق گازها با دشواری های زیادی همراه می باشد . البته شما می توانید به هنگام پیک نیک و مسافرت ، از اجاقهای هیزمی برای طبخ غذا استفاده کنید .

انواع اجاق گاز به لحاظ نوع جنس

از آلیاژ و مواد اولیه های مختلفی برای تولید اجاق گاز استفاده می‌شود . از انواع فلزات گرفته تا شیشه و پلاستیک در تولید اجاق گاز دخیل می باشد . یکی از اجاق گاز های با کیفیت و موجود در بازار . اجاق گاز استیل می باشد که به صورت ساده و همچنین آجدار در بازار موجود است . استیل صاف به راحتی تمیز می شود ، اما نظافت استیل آجدار کمی دشوار می باشد . اما مزیت استیل آجدار ضد خش بودن آن است .

برای مطالعه مراحل طراحی دکوراسیون داخلی روی این لینک کلیک کنید .

 

راهنمای خرید اجاق گاز منزل چدنی

برخی از اجاق گاز ها به صورت چدنی می باشند . این محصولات به وسیله ریخته گری تولید می شوند . البته اجاق گاز های فلزی نیز در بازار فراوان می باشند . از ورق های فلزی با ضخامتهای مختلف ، برای تولید اجاق گاز استفاده می‌شود . البته اجاق گاز های چدنی که به صورت ریخته گری تولید می‌شوند . از جمله محصولات لوکس و گرانقیمت به شمار می روند .
نوع دیگری از اجاق گازها به صورت شیشه ای می باشند . البته از شیشه عمدتاً برای ساخت اجاق گازهای صفحه ای استفاده می شود . شیشه های استفاده شده در تولید محصولات کاملا در برابر ضربه مقاوم می باشند . این شیشه ها در دمای بالای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در کوره های مخصوص تولید می شوند . همچنین در ساخت این شیشه ها از مواد پلاستیکی استفاده می‌شود . که موجب میشود شیشه خاصیت ضد خش بودن پیدا کند .

راهنمای خرید اجاق گاز منزل سرامیکی

نوع دیگری از اجاق گاز ها از جنس سرامیکی می باشند . اجاق گاز های سرامیکی دارای ظاهری بسیار زیبا و مقاومتی بالا هستند . اجاق گاز های سرامیکی می توانند به صورت صفحه ای یا مبلی باشند . در تولید برخی از این محصولات از قسمت های شیشه ای نیز استفاده می شود . البته شیشه می‌تواند در اجاق گاز های استیل نیز مورد استفاده قرار گیرد . برای مشاهده و خرید تمامی این محصولات می توانید به وب سایت سوبیا مراجعه کنید .

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

راهنمای ساخت کباب پز و باربیکیو

عناصر مهم دکوراسیون داخلی منزل

ارتباط با ما :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

 

 

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.