راهنمای ساخت کباب پز و باربیکیو

آموزش ساخت باربیکیو

راهنمای ساخت کباب پز و باربیکیو دارای  باربیکیو یکی از اصلی‌ترین وسایل و تجهیزات برای پخت و پز به شمار می‌رود . انواع باربیکیو ها در ابعاد متنوع و کاربردهای مختلف برای مصارف خانگی و صنعتی وجود دارند . همچنین باربیکیو ها به لحاظ مواد اولیه در ساخت آنها نیز متفاوت می باشند . باربیکیو را می‌توان به لحاظ سوخت مصرفی نیز به چند دسته تقسیم کرد . باربیکیو به لحاظ جنس مواد اولیه شامل محصولات مختلفی از جمله ، باربیکیو فلزی ، باربیکیو آجری ، باربیکیو سنگی و باربیکیو سیمانی می باشد . منقل نیز یکی دیگر از انواع کباب پز ها به شمار می رود .


همچنین به لحاظ سوخت مصرفی دارای انواع مختلفی چون ، باربیکیو گازی ، باربیکیو ذغالی و همچنین باربیکیو برقی می باشد . هر کدام از این محصولات دارای ویژگی هایی می باشند ، که برای کاربرد خاصی مناسب می باشند . شما به هنگام انتخاب یک باربیکیو باید به ویژگی های مورد نظر خود توجه داشته باشید .
همچنین شما می توانید با میزان کمی مهارت و تخصص ، شخصاً اقدام به ساخت یک باربیکیو نمایید . شما می‌توانید باربیکیوی شخصی خود را داشته باشید ، که خودتان آن را طراحی و ساخته اید . شما میتوانید بر حسب مهارت خود اقدام به ساخت یک باربیکیوی ساده و یا یک باربیکیوی بسیار زیبا و لوکس نمایید .
البته ساخت یک باربیکیو کار دشواری نمی باشد و شما می توانید خلاقیت زیادی در آن به خرج دهید . دست شما برای ایجاد تغییرات کاملاً باز است .
در این مطلب سعی می کنیم تا شما را با مراحل ساخت یک باربیکیو آشنا کنیم . همچنین آسان ترین روش برای ساخت یک باربیکیو را به شما آموزش خواهیم داد . پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

انواع باربیکیو

باربیکیو انواع بسیار مختلفی دارد که توسط شرکت‌ها و تولیدی‌های مختلف تولید می شود . همچنین باربیکیوهای وجود دارد که باید توسط یک استادکار ماهر اجرا شوند . رایج ترین نوع باربیکیو به لحاظ سوخت مصرفی باربیکیو گازی می باشد . باربیکیو گازی خانگی یکی از انواع آن می‌باشد ، و نوع دیگر آن باربیکیو گازی صنعتی می باشد . باربیکیو های صنعتی معمولاً در رستوران ها و فضاهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند . در حالیکه باربیکیو های خانگی برای مصارف شخصی بسیار مناسب می باشند .
یکی دیگر از انواع باربیکیو ، باربیکیو ذغالی می باشد که طرفداران زیادی دارد . طعم زغال به هنگام پخت غذا وارد بافت گوشت می‌شود و طعم مطبوعی به آن می‌دهد . باربیکیو های ذغالی به لحاظ شکل ظاهری شباهت زیادی به باربیکیو های گازی دارند . اما دارای ساختار ساده تر می باشند و پیچیدگی خاصی در طراحی آنها وجود ندارد .
باربیکیو برقی یکی دیگر از انواع باربیکیو به لحاظ سوخت مصرفی می باشد . این محصول می تواند در داخل منزل نیز مورد استفاده قرار گیرد . باربیکیو برقی هیچگونه دودی تولید نمی‌کند ، و به همین دلیل در تمام مکان ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد . همچنین باربیکیو های برقی می ‌توانند تنوع زیادی در ابعاد داشته باشند . یکی دیگر از ویژگی‌های باربیکیوهای برقی ابعاد کوچک آنها می باشد ، که باعث می شود این محصولات برای حمل و نقل و جابجایی بسیار مناسب باشند .

باربیکیو فلزی


پرفروش ترین و محبوبترین باربیکیو به لحاظ جنس مواد اولیه ، باربیکیو فلزی می باشد . باربیکیو های فلزی بسیار متنوع می باشند و انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد . تولیدی های زیادی اقدام به تولید باربیکیو های فلزی کرده اند . یک باربیکیو فلزی می‌تواند بسیار کوچک و قابل حمل باشد ، یا اینکه می تواند بسیار بزرگ و سنگین باشد . شما می توانید محصول مورد نظر را با توجه به ابعاد فضای خود انتخاب کنید . همچنین شما می توانید باربیکیو فلزی را در ابعاد کوچک برای مسافرت و پیک نیک تهیه کنید .
باربیکیو های فلزی وزن پایین تری نسبت به انواع مختلف باربیکیو دارند . قابلیت جابجایی این باربیکیو ها بالا می باشد و شما می توانید به راحتی مکان آنها را تغییر دهید . باربیکیو های فلزی مناسبترین وسیله برای مکان های اجاره ای می باشند . همچنین برای مکان هایی که نیاز به تغییر مکان باربیکیو دارید بسیار مناسب می باشند .
خرید عمده ترین مشکل فلز زنگ زدگی آن باشد . فلزات زمانی که در معرض آب و هوا قرار می گیرند دچار زنگ زدگی می شوند . زنگ زدگی به مرور باعث پوسیدگی آهن و از بین رفتن آن می‌شود . برای جلوگیری از این کار باید سطح فلز را با پوششی مانند رنگ بپوشانید . برای این منظور می توانید از رنگهای کوره ای الکترواستاتیک ، یک رنگ با کیفیت و صنعتی می باشد استفاده کنید .

برخی از انواع اجاق گاز را نیز می توان در دسته کباب پز ها قرار داد . این نوع اجاق گاز ها به اجاق گاز مبله معروف هستند . برای آشنایی بیشتر با این محصولات می توانید مقاله آشنایی با انواع اجاق گاز مبله را مطالعه نمایید .

ساخت باربیکیو فلزی

برای ساخت یک باربیکیو فلزی نیاز به مهارت بیشتری دارید . همچنین شما نیاز دارید تا ابزار مختلفی در اختیار داشته باشید . این ابزار برای برش فلز و همچنین جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند .
شما ابتدا باید طرح مورد نظر خود را مشخص کنید ، و ابعاد آن را به طور دقیق به دست آورید . ابتدا باید قطعات مختلف را برش دهید و سپس آنها را به همدیگر جوش دهید .
البته این فقط یک توضیح ساده می باشد و در اصل شما مراحل زیادی را باید انجام دهید . برای تولید یک کباب پز مراحل مختلفی همانند خمکاری و برش های مختلف انجام می شود . همچنین شما باید مهارت زیادی در جوشکاری داشته باشید تا بتوانید قضات را به صورت درست به هم جوش دهید . در غیر اینصورت سازه شما استحکام مناسبی نخواهد داشت .
اگر شما تخصص کافی برای این کار را ندارید پیشنهاد می کنیم ، تا از یک متخصص برای این کار کمک بگیرید . شما می توانید طرح مورد نظر خود را به یک متخصص ارائه کنید .
اگر شما تخصص کافی برای ساخت باربیکیو فلزی را ندارید ، پیشنهاد می کنیم یک محصول آماده را تهیه کنید . اگر این محصول را به یک متخصص سفارش دهید تا برای شما آماده کند . در پایان متوجه خواهید شد که هزینه بالایی را برای ساخت آن انجام داده اید ، که می توانستید با مبلغی کمتر از این باربیکیو را خریداری کنید .

باربیکیو آجری


باربیکیو آجری یک کباب پز بسیار زیبا می باشد که شما میتوانید آنرا در حیاط و یا ویلای خود داشته باشید . باربیکیوهای آزادی معمولاً سایز بسیار بزرگی دارند ، سایز بزرگ باعث می‌شود وزن آنها نیز بالا باشد . باربیکیو های آجری قابلیت جابجایی ندارند و نمی توانید مکان آنها را تغییر دهید .
باربیکیو آجری دارای ظاهر زیبایی می باشد و جلوه فوق العاده به محیط شما می بخشد . همچنین باربیکیو آجری دارای عمر مفید طولانی می باشد ، که می‌تواند برای سالیان دراز مورد استفاده قرار گیرد .
شاید عمده ترین مشکل باربیکیو های آجری ، مشکل جابجایی آنها باشد . این محصولات قابلیت جابجایی ندارند و شما نمی توانید مکان آنها را تغییر دهید . اگر قصد تغییر مکان این را داشته باشید باید آن را به طور کامل تخریب کنید .

ساخت باربیکیو آجری

برای ساخت یک باربیکیو آجری شما نیاز به مصالحی مانند آجر و سیمان دارید . همچنین ابزاری مانند فرغون و بیل نیاز دارید. برای اینکه بتوانید یک باربیکیو با کیفیت داشته باشید ، می‌توانید از آجرهای نسوز استفاده کنید .
قبل از هر کاری باید مکان مورد نظر را مشخص کنید . برای انتخاب مکان برای باربیکیو نکاتی را باید رعایت کنید . مکانی را برای ساخت باربیکیو انتخاب کنید ، به دود و خاکستر به وجود آمده مشکلی برای شما ایجاد نکند . همچنین ساخت باربیکیو باعث مشکل تردد و رفت و آمد شما نشود .
در قسمت بعدی شما باید طرح مورد نظر خود را مشخص کنید . باربیکیو های آجری معمولاً به صورت چسبیده به دیوار اجرا می شوند . این کار به دلیل استحکام باربیکیو انجام می‌شود . برای زیبایی بیشتر باربیکیو می توانید از آجرهای سه سانتی ، یا آجر های مخصوص نما استفاده کنید .
شما می‌توانید برای قسمتی که آتش را در آنجا روشن می کنید ، از فلز استفاده کنید . از یک تکه فلز آماده به شکل قوطی می توانید استفاده کنید . این کار هم سرعت اجرای کار را بالا میبرد ، همچنین می توانید به راحتی مخزن را تمیز کنید .

باربیکیو سیمانی

باربیکیو های سیمانی از جمله بازی هایی هستند که دارای وزن بالایی می باشند . اما با توجه به وزن بالایی که دارند می‌توانید آنها را جا به جا کرده و به مکان دیگری منتقل کنید . باربیکیو های سیمانی به صورت پیش ساخته و آماده در بازار وجود دارند . باربیکیوهای تنوع بالایی در سایز و طرح دارند . شما می توانید طرح مورد نظر خود را خریداری کرده ، و به مکان مورد نظر منتقل کنید .
باربیکیو های سیمانی بعد از باربیکیو های فلزی ، رایج ترین نوع باربیکیو می باشند . همانگونه که گفتیم شما می توانید این محصولات را شخصاً یا توسط یک فرد متخصص طراحی و اجرا کنید . یا این که می‌توانید یک باربیکیو سیمانی پیش ساخته و آماده را برای مصارف خود خریداری کنید .

ساخت باربیکیو سیمانی

برای ساخت یک باربیکیو سیمانی شما نیاز به یک اسکلت دارید . این اسکلت می‌تواند به صورت آجری باشد . شما با استفاده از آجر اسکلت یک کار را آماده می کنید ، سپس با استفاده از سیمان روی آن را پوشش می دهید .
در حالت بدی شما می توانید از یک اسکلت فلزی استفاده کنید . بعد از اینکه اسکلت فلزی طرح مورد نظر را آماده کردید ، می‌توانید از توری های فلزی استفاده کنید . این توری های فلزی که در اصطلاح به آن ها رابیتز گفته می‌شود ، این امکان را فراهم می‌کند تا شما بتوانید سیمان را به روی سطح فلز بچسبانید .
تمام سطح فلز را با استفاده از توری فلزی پوشش می‌دهیم ، سپس سیمان را که به صورت یک ملات آماده کرده ایم که بر روی آن می کشیم . برای آماده کردن ملات سیمان می توانید از مخلوط سیمان و ماسه شسته استفاده کنید . بعد از اتمام کار چند روز زمان بدهید تا سیمان خشک شود . در طول این مدت برای جلوگیری از ترک خوردن سیمان به طور مداوم سطح آن را خیس کنید . بعد از این مرحله می توانید از یک لایه سیمان دیگر ، از مخلوط سیمان و ماسه بادی حاصل می‌شود استفاده کنید . این لایه باعث زیبایی کار شما می شود ، همچنین می توانید طرح های مختلفی روی آن پیاده کنید .
یکی دیگر از مزیتهای سیمان نرمه که بر روی کار کشیده می‌شود ، جلوگیری از ترک خوردن سیمان به علت نفوذ آب در فصل سرما می باشد . در فصل سرما آب در داخل ترک های سیمان نفوذ کرده ، در اثر یخ زدگی موجب ایجاد ترک و شکستگی بر روی سطح سیمان می‌شود .

باربیکیو سنگی


باربیکیو های سنگی یکی از لوکس ترین انواع باربیکیو می باشند . این باربیکیو ها معمولاً در ابعاد بزرگ طراحی و ساخته می‌شوند . برای ساخت آنها شما نیاز به تخصص می باشد . همچنین باربیکیو های سنگین نسبت به انواع دیگر گران قیمت تر می باشند . شما برای داشتن یک باربیکیو سنگی باید هزینه قابل توجهی پرداخت کنید .
یک بار به روی سنگی در ابعاد حدود یک متر می‌تواند ، حداقل هزینه ای در حدود ۱۰ میلیون تومان داشته باشد . البته این مبلغ می‌تواند بر حسب طرح باربیکیو و همچنین جنس سنگ متغیر باشد . باربیکیو های سنگی بسیار شیک می باشند و ظاهر زیبایی به فضای شما می بخشند .
باربیکیو های سنگین نیز همانند باربیکیو های آجری ، به دلیل وزن بالایی که دارند به صورت ثابت می‌باشند . امکان جابجایی این باربیکیو ها تقریباً غیرممکن می باشد .

ساخت باربیکیو سنگی

برای ساخت یک باربیکیو سنگی شما نیاز دارید تا ابتدا طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید . سپس باید سنگ مورد استفاده در باربیکیو را انتخاب کنید . سپس باید سنگ استفاده شده در باربیکیو را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید . سنگ ها دارای تنوع بالایی می باشند که قیمت آنها بسیار متفاوت از هم می باشد .
برای ساخت باربیکیو سنگی شما نیاز دارید تا از ابزار برش سنگ استفاده کنید . برای این کار نیاز به تخصص دارید و اگر تخصص کافی را ندارید باید از یک متخصص کمک بگیرید . بعد از این که سنگ را در ابعاد مورد نظر برش دادید ، می توانید آنها را با استفاده از سیمان یا چسب سنگ به همدیگر بچسبانید .
همچنین می‌توانید برای ساخت باربیکیو سنگی از یک اسکلت آجری یا فلزی استفاده کنید . این کار باعث می شود تا هم سازه محکم تری داشته باشید ، و هم اینکه به دلیل استفاده کمتر از سنگ هزینه شما کاهش می یابد .

 

نکات مهم در مورد باربیکیو

به هنگام راه اندازی باربیکیو از ایمن بودن اتصالات گاز اطمینان حاصل کنید . کباب پز را به هیچ عنوان در زیر سقف های کوتاه و موقت مانند سایبان چتری قرار ندهید . اگر مبلمان ویلایی شما دارای تشک های بزرگی است ، آنها را در کنار کباب پز قرار ندهید .

شما می توانید از یک میز عسلی در کنار باربیکیو استفاده کنید .

خرید باربیکیو


اگر شما وقت کافی برای ساخت یک باربیکیو ویلایی را ندارید . یا این که تخصص کافی برای ساخت یک باربیکیو باغی را ندارید . می‌توانید یک بار به کلی پیش ساخته و آماده را از بازار تهیه کنید ‌. طرح های متنوعی از باربیکیو تولید شده و در بازار موجود می باشد . شما عزیزان میتوانید با توجه به سلیقه و ویژگی های مورد نظر خود ، یکی از انواع بسیار متنوع باربیکیو را انتخاب و خریداری نمایید .
برای خرید یک باربیکیو می توانید به فروشگاه های مختلف مراجعه کنید . شما می توانید این محصول را در فروشگاه ها و نمایشگاه های مرتبط با تجهیزات ویلایی بیابید .
البته بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا باربیکیو را به جای خرید از فروشگاه ، به صورت مستقیم از تولیدی خریداری نمایند . این کار باعث می شود تا شما مبلغ قابل توجهی را صرفه جویی کنید . اگر شما نیز از این دسته افراد هستید و می خواهید به صورت مستقیم و بدون واسطه خرید کنید . می‌توانید باربیکیو خود را از سوبیا تهیه کنید .
سوبیا یک تولیدی می باشد ، که محصولات خود را بدون واسطه و به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .
شما می‌توانید یک محصول با کیفیت را با قیمت پایین‌تر ، از سوبیا خریداری کنید .

سوبیا

گروه تولیدی سوبیا بیش از یک دهه سابقه ، در تولید تخصصی تجهیزات ویلایی و مبلمان فضای باز دارد . این تولیدی بیش از هزار محصول مختلف ، در زمینه تجهیزات ویلایی را طراحی و تولید می‌کند . بسیاری از تولیدات سوبیا به صورت انحصاری و اختصاصی توسط همین شرکت تولید می‌شود .
شما میتوانید برای خرید تمام محصولات مورد نیاز خود ، در رابطه با تجهیزات ویلایی و مبلمان فضای باز به سوبیا مراجعه کنید . همچنین شما می توانید خرید خود را به صورت غیر حضوری انجام دهید . از طریق تماس تلفنی و همچنین مراجعه به سایت سوبیا خرید خود را انجام دهید .
سوبیا محصولات  خود را به وسیله باربری ، به تمام نقاط کشور ارسال می‌کند . این تولیدی همواره تلاش می‌کند تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با قیمتی مناسب به مشتریان عرضه کند .
برای ساخت محصولات سوبیا از بهترین متریال ها و مواد اولیه استفاده می‌شود . شما می توانید با خرید یکی از محصولات سوبیا ، صحت گفته‌های ما را تایید کنید .

فروشگاه اینترنتی سوبیا

 

ارتباط با ما

شماره تماس : 09142244372

وب سایت : www.subia.ir

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. صابر گفت:

    با کمی مهارت و وسایل میتونیم به آسانی یک کبابپز درست کنیم مثلا با کمی سیمان وبلوک های سیمانی میتوانیم یک آتشدان درست کنیم وبا قرار دادن یک توری روی آن به راحتی غذا بپزیم یا کباب درست کنیم همچنین اگر مهارت کافی دارید با ابزار مورد نیاز میتوانید باربیکیوی مد نظر خود را درست کنید ولی میتوانیم به جای هزینه کردن ووقت گذاشتن برای این کار به راحتی از سایت های معتبر آتشدان وباربیکیوی مورد نظر رو خریداری کنیم

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.