تاریخچه قهوه اسپرسو و فواید آن

 قهوه اسپرسو

تاریخچه قهوه اسپرسو و فواید آن مطالب مفیدی را شامل می شود .اسپرسو قهوه سیاهی است که در دستگاه قهوه ساز مخصوص تهیه می‌شود . در آن آب داغ با فشار 9 بار از دانه‌های آسیاب شده پرس شده عبور می‌کند. نوشیدنی تمام‌شده باید فوم غلیظی داشته باشد (باری ستا آن را کرم می‌نامد) به رنگ طلایی-آجیلی یکنواخت، حداقل 2 میلی‌متر ضخامت. طعم اسپرسو به‌طور هماهنگ شیرینی، تلخی و بافت سبک را باهم ترکیب می‌کند. طعم‌ها بسته به مهارت ترکیب لوبیا، برشته کردن و باریستا متفاوت است. همچنین این نوع از قهوه داری فواید به سار زیادی هست.برای خرید قهوه مناسب ابتدا باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید .

تاریخچه قهوه اسپرسو

اولین دستگاه بخارپز برای تهیه قهوه اسپرسو فوری توسط آنجلم موریوندو ایتالیایی در سال 1884 اختراع شد، سپس لوئیجی بزرگ تعدادی پیشرفت را به دستگاه اسپرسوساز موریوندو اضافه کرد، اولین مورد در 19 دسامبر 1901 بود، سپس تاجر ایتالیایی Desiderio Pavoni بود. در سال 1903 شرکت La Pavaoni را برای تولید تا سیس کرد؛ و دستگاه پاگونی 45 ثانیه طول کشید تا یک فنجان قهوه درست کند. افزایش مصرف اسپرسو با شهرنشینی مرتبط است، زیرا کافه‌های اسپرسو مکانی را برای معاشرت فراهم کرده‌اند. قهوه اسپرسو در بسیاری از کشورهای اروپایی به لطف گردشگری به ایتالیا و به لطف کافه‌های ایتالیایی که برای طبقه کارگر ایتالیایی‌های ایتالیایی اسپرسو سرو می‌کردند، رونق گرفت و سپس در بریتانیا در میان گروه‌های جوانان در دوران دهه پنجاه میلادی گسترش یافت.

مطالعه مطلب طرز تهیه قهوه اسپرسو برای شما مفید خواهد بود .

تاریخچه قهوه اسپرسو در آمریکا و فواید آن


و در ایالات‌متحده آمریکا در محله‌های ایتالیایی مانند North End در بوستون، ایتالیای کوچک در نیویورک و ساحل شمالی در سانفرانسیسکو گسترش یافت. تعدادی از نوشیدنی‌های دیگر از اسپرسو با افزودن برخی مواد به آن تکامل یافتند، در اروپا با افزودن شیر کف دار به نوشیدنی کاپوچینو تبدیل شد. ایالات‌متحده لاتِ که برای اولین بار در دهه پنجاه قرن بیستم در کافه مدیترانه در برکلی، کالیفرنیا، توسط لینک موریس معرفی شد، به دلیل افزودن مقداری طعم‌دهنده به اسپرسو معروف بود و سپس در سیاتل پخش شد. در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود قرن بیستم، توسط کافه‌های زنجیره‌ای معروف استارباکس در بسیاری از کشورهای جهان معرفی شد.

ترکیبی از قهوه ربوستا و قهوه عربیکا در اسپرسو استفاده میشود .

تاریخچه دستگاه‌های اسپرسوساز

دستگاه اسپرسوساز دستگاهی است که قهوه را با فشار دادن فشار آب نزدیک به جوش از طریق یک «پنجره« قهوه آسیاب شده و یک پالایه برای تولید قهوه غلیظ و سنگین به نام اسپرسو تولید می‌کند. اولین دستگاه اسپرسوساز در سال 1884 توسط آنجلم موریوندو اهل توزین ایتالیا ساخته شد. طرح بهبودیافته در 28 آوریل توسط لوئیجی بزرگ در سال 1903 به ثبت رسید. در سال 1905 توسط موسس “La Pavoni” خریداری شد که دستگاه‌های اسپرسوساز تجاری را در مقیاس کوچک در میلان تولید می‌کرد و شماره ثبت اختراع را دریافت کرد. در سال 1901 لوئیجی بزرگ از میلان پیشرفت‌هایی را به دستگاه اضافه کرد. بویرا یک مهندس نبود بلکه یک مکانیک بود. او حق اختراع برای تعدادی بهبود در ماشین موجود دریافت کرد که اولین مورد در 19 دسامبر 1901 اجرا شد.

شناخت انواع قهوه مطلب مفیدی است که از طریق این لینک می توانید آن را مطالعه کنید .

تاریخچه دستگاه اسپرسو و فواید آن

دستگاه‌های متعددی ساخته‌شده‌اند که برای تولید اسپرسو طراحی‌شده‌اند. بسیاری از دستگاه‌ها عناصر خاصی را به اشتراک می‌گذارند و ازنظر ظرافت آسیاب، میزان فشار استفاده‌شده در آسیاب، یا خود فشار می‌تواند طعم اسپرسو را تغییر دهد باهم تفاوت دارند، برخی از باریستاها اسپرسو را مستقیماً به داخل می‌کشند. لیوان یا لیوان قهوه برای حفظ دمای بالا برای اسپرسو.

برای اسپرسو در مقایسه با قهوه دمی از لیوان کوچک تری استفاده می شود .

یک داستان در مورد تاریخچه اسپرسو در ایتالیا


در ایتالیا، اسپرسو را تلخ می‌دانند، اما خود ایتالیایی‌ها آن را تقریباً در حال فرار می‌نوشند؛ و درحالی‌که صنعت قهوه تخصصی در سراسر جهان درحال‌توسعه است، نوشیدن روب وستا همچنان در ایتالیا نوشیده می‌شود. حتی اولین فروشگاه استارباکس در ایتالیا تنها در سال 2018 افتتاح شد. ما به شما خواهیم گفت که چگونه ایتالیایی‌ها اولین دستگاه قهوه ساز را اختراع کردند، اسپرسو درست کردند و چرا طعم آن در 80 سال گذشته تغییر نکرده است.

این قهوه به لحاظ طعم شباهت زیادی به قهوه ترک دارد .

تاریخچه قهوه اسپرسو  در ایتالیا و فواید آن

اسپرسو در زبان ایتالیایی به معنای «پرس» است. همچنین این نام با کلمه صراحتاً به معنای «خصوصی» همخوان بود. اصل اسپرسو در اواخر قرن نوزدهم در ایتالیا نهفته است. قهوه تمام قاره اروپا را تسخیر کرده است و البته ایتالیا نیز از این قاعده مستثنا نیست. بااین‌حال، با استفاده از روش‌های استخراج در آن زمان، مصرف‌کنندگان قهوه اغلب مجبور بودند تا پنج دقیقه منتظر بمانند تا از نوشیدنی لذت ببرند. اولین گام‌ها برای استخراج سریع‌تر در سال 1884 توسط آنجلم موریوندو برداشته شد و در نمایشگاه بین‌المللی توزین ارائه شد: موریوندو برای اولین باریک موتور بخار طراحی کرد – که به‌هرحال در آن زمان یک دستاورد فنی بزرگ بود – و تا حد زیادی کوتاه‌تر شد. زمان دم کردن قهوه بر اساس داده‌های امروزی، قهوه تولیدشده را نمی‌توان اسپرسو نامید، زیرا فشار بخار از 1.5 اتمسفر تجاوز نمی‌کند، اما دانه‌های اسپرسو کاهش‌یافته است.

ترکیبات قهوه اسپرسو

اسپرسو از ترکیبی همگن از کرم دارچین رگ قرمز و قهوه با طعمی کامل و متعادل و پایانی طولانی‌مدت تشکیل‌شده است. از قهوه بوداده و آسیاب شده به نسبت 7-9 گرم تهیه می‌شود. البته لذت بردن از اسپرسو فقط یک تکنیک نیست. خود ایتالیایی‌ها می‌گویند برای تهیه یک اسپروی خوب، 4MS باید کاملاً کار کند: ماشین، دستگاه اسپرسوساز، ماسینازونی، آسیاب صحیح دانه‌ها، مزدا، مخلوط استفاده‌شده و درنهایت نانو، دست گارسون کارگر. دفعه بعد که در حال لذت بردن از یک فنجان اسپرسو هستید، فقط فکر کنید یک قرن پیشرفت فنّاوری هیجان‌انگیز پشت این جرعه‌های خوشمزه وجود دارد.

انواع قهوه با بهترین کیفیت را از سایت سوبیا خریداری کنید .

اسپرسو ایتالیایی دنیا را تغییر داد، اما خودش تغییری نکرد

فرهنگ اسپرسو تخصصی در سراسر جهان در حال رشد است، اما فرهنگ اسپرسو ایتالیایی که در دهه 1930 سرچشمه گرفت، به همان شکل باقی‌مانده است. برای اکثر ایتالیایی‌ها مرسوم است که به یک کافه محلی بروند، یک اسپرسو باقیمت پایین سفارش دهند و بلافاصله به جلسه بعدی بروند. در ایتالیا، آن‌ها همیشه از کیفیت بالای خدمات در یک کافه و فرصت لذت بردن از اسپرسو به‌جای طعم آن قدردانی کرده‌اند. بااین‌حال، این نشان‌دهنده غرور شدید ایتالیایی‌ها دراسپرسو آن‌ها است. ناتوانی نمانام‌های اصلی قهوه در نفوذ به بازار ایتالیا به فرهنگ تثبیت‌شده قهوه خلاصه می‌شود.

فواید اسپرسو


به کاهش وزن کمک می‌کند

یکی از فواید مهم قهوه اسپرسو این است که کالری بسیار کمی دارد.  یک مطالعه تائید کرد که مصرف متعادل کافئین در افراد چاق احساس گرسنگی و میزان کالری مصرفی را کاهش می‌دهد. درحالی‌که مطالعه دیگری تائید کرد که مصرف 100 میلی‌گرم کافئین در روز مصرف انرژی رابین 80 تا 150 کالری افزایش می‌دهد. بنابراین قهوه اسپرسو برای این منظور مفید است. زیرا حاوی 64 میلی‌گرم کافئین در هر تاون‌ها است.

خطر ابتلا به دیابت و سکته را کاهش می‌دهد

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه هاروارد در ایالات‌متحده انجام شد. که در آن مصرف کافئین گروهی از مزدان وزنان به مدت چهار سال موردبررسی قرار گرفت. تائید کرد که افزایش مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و با توجه به سکته مغزی مرتبط است. درحالی‌که بر اساس مطالعه دیگری درصد مردان سیگاری 21٪ بود.

حافظه بلندمدت را فعال می‌کند و به تمرکز کمک می‌کند

از فواید قهوه اسپرسو که ارزش به خاطر سپردن دارد. مطالعه‌ای که توسط دانشگاه آمریکایی کالیفرنیا تهیه‌شده است تائید کرد که مصرف دو فنجان قهوه اسپرسو در روز ترکیب حافظه را بهبود می‌بخشد. که به فعال شدن حافظه طولانی‌مدت کمک می‌کند .و مصرف کافئین باعث کاهش خستگی و افزایش تمرکز می‌شود. غلظت ترشح دوپامین را در نواحی حفظ می‌کند. شایان‌ذکر است که این اثر کافئین موقتی است و افزایش مصرف کافئین ممکن است منجر به تمرکز ضعیف شود.

فواید قهوه اسپرسو برای رابطه جنسی

درمان موارد اختلال نعوظ.
به تحریک گردش خون در بدن کمک می‌کند.
به افزایش میل جنسی به‌خصوص در مزدان کمک می‌کند.
این گیاه حاوی کافئین است که به افزایش توانایی جنسی کمک می‌کند.
مطالعات علمی توانایی این گیاه را در درمان زود انزالی ثابت کرده است.
فواید جنسی این گیاه فقط شامل مزدان نمی‌شود.درحالی‌که برای رنان نیز مفید است. این گیاه‌درمانی برای سردی جنسی است که ممکن است برخی از رنان از آن رنج ببرند.

اسپرسو می‌تواند عملکرد فیزیکی را افزایش دهد

ثابت‌شده است که اسپرسو انرژی را افزایش می‌دهد و عملکرد فیزیکی را تقویت می‌کند .و آن را به یک نوشیدنی عالی قبل از تمرین تبدیل می‌کند. زیرا اسپرسو آدرنالین خون شمارا افزایش می‌دهد. هورمونی که بدن برای کمک به مقابله با فعالیت بدنی تولید می‌کند. افزایش سطح آدرنالین انرژی شمارا افزایش می‌دهد و همچنین میزان ورزش شمارا هم زیاد می‌کند.


تاریخچه قهوه اسپرسو و فواید آن ( چربی سوزی )

اسپرسو سرشار از پتاسیم و منیزیم است و این دو عامل به بدن در تنظیم سطح قند خون و استفاده از انسولین کمک می‌کند. با ثابت نگه‌داشتن سطح قند خون، هوس زیادی برای خوردن غذاها و تنقلات ناسالم نخواهید داشت . این امر باعث می‌شود که رژیم غذایی سالم را برای شما راحت‌تر حفظ شود .

اسپرسو می‌تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد

با توجه به مزایای بسیاری که برای سلامتی تجربه‌شده است، منطقی است که افرادی که اسپرسو می‌نوشند خطر مرگ زودرس بسیار کمتری داشته باشند. مطالعات نشان داده است که با نوشیدن چهار تا پنج فنجان قهوه در روز خطر مرگ زودرس مردان  تا 12 درصد کاهش می‌یابد . درحالی‌که این میزان در رنان 16 درصد است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

معرفی انواع قهوه

مهم ترین فواید قهوه

قهوه دلخواه خود را شناسایی کنید

تماس با ما

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.