مهم ترین خواص قهوه ترک

قهوه ترک

مهم ترین خواص قهوه ترک را در این مطلب بیان خواهیم کرد .یکی از خاص ترین و اصیل ترین قهوه هایی که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد، قهوه ترک است. این قهوه در ابتدا در ترکیه و سپس ایران و یونان رایج شد .و بعد آن به سایر کشور های جهان رسید. به همین دلیل آن را به عنوان قهوه ترک می شناسند. این قهوه از دانه های برشته قهوه با درجه آسیاب درشت تهیه می شود .و طعم دلچسبی دارد. همچنین این قهوه به صورت خالص و یا به همراه شیر سرو می شود.

تاریخچه قهوه ترک

قهوه ترک برای اولین بار در قرن ۱۶ میلادی به ترکیه که در آن زمان عثمانی نام داشت وارد شد .و پس از یک قرن توانست به یکی از بخش های اصلی در مهمانی ها و پذیرایی از افراد مهم تبدیل شود.
به مرور سرو این قهوه تبدیل به سنتی در مراسمات ازدواج شد .و حتی هم اکنون نیز در ترکیه در مراسمات ازدواج قهوه ترک سرو می کنند.

برخی افراد طعم این قهوه را شبیه قهوه اسپرسو می دانند .


طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک بسیار آسان است .برای تهیه ی قهوه ترک، به قهوه جوشی به نام ایبریک یا جذوه نیاز داریم. در ازای هر ۱۰۰ سی سی آب، ما به ۱۲ تا ۱۴ گرم قهوه ترک احتیاج داریم تا بتوانیم قهوه ترک با غلظت مناسب به دست آوریم.
مقدار کافی از آب و قهوه ترک را درون جذوه میریزیم و بر روی شعله ملایم قرار می دهیم. پیش از آنکه شروع به جوش زدن کند، می توانید آن را از روی حرارت برداشته و میل کنید. همانطور که دیدید روش تهیه قهوه ترک بسیار ساده است و یکی از دلایل محبوبیت آن نیز همین طرز تهیه ی ساده و سریع آن است.
شما می توانید با اضافه کردن مقدار دلخواه شیر، یک ترکیب فوق العاده خوشمزه از شیر و قهوه تهیه کنید .و برای صبحانه یا عصرانه سرو کنید.

مهم ترین خواص قهوه ترک

بهبود فعالیت های فیزیکی بدن

یکی از موارد مصرف قهوه ترک، در ورزشکارانی است که تمرینات سنگین و مرتب انجام می دهند. قهوه ترک به دلیل کافئین مناسبی که دارد می تواند انرژی و شادابی بسیاری زیادی را قبل از تمرینات ورزشی به شما بدهد.
همچنین مصرف قهوه ترک قبل از تمرینات بدنسازی می تواند میزان عضله سازی بدن را افزایش دهد. و با بالا بردن انرژی عضلات، باعث افزایش قدرت و توانایی بدنی شما شود.

این ویژگی یکی از مهم ترین فواید قهوه می باشد .


مواد معدنی مورد نیاز بدن

قهوه ترک نسبت به سایر قهوه ها، دارای مواد معدنی و ترکیبات طبیعی سودمند تری برای بدن است. یکی از این مواد، اسید های کلروژنیک می باشد .که باعث ایجاد آنتی اکسیدان ها در بدن می شود که به سلامتی اندام های مختلف بدن کمک شایانی می کند.
همچنین این اسید برای کاهش سطح قند خون، کلسترول خون و فشار خون تاثیر بسزایی دارد. و می تواند از بروز عوارض ناشی از این بیماری ها جلوگیری کند. به همین دلیل در سنین میانسالی که مردم در معرض خطر این بیماری ها قرار دارند. مصرف قهوه ترک به صورت روزانه توصیه می شود.

8خاصیت مفید قهوه برای بدن را نیز می توانید مطالعه نمایید .

مهم ترین خواص قهوه ترک و بهبود شرایط روحی

قهوه ترک به دلیل داشتن کافئین مناسب، می تواند در درمان بسیاری از بیماری های روحی و همچنین پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کند. همچنین کافئین موجود در قهوه ترک می تواند با یهبود عملکرد مغز، باعث پیشگیری از بیماری های همچون آلزایمر شود.
از این رو پزشکان مصرف قهوه ترک را در برنامه غذایی افرادی که در معرض بیماری های روحی مانند افسردگی هستند قرار می دهند. و تاکید زیادی بر مصرف مداوم این نوشیدنی در این افراد دارند.

شناخت انواع قهوه و تفاوت های آنها در انتخاب خوب تاثیر گذار است .

کمک به سیستم ایمنی بدن

قهوه ترک به دلیل بالابردن فعالیت سلول های بدن و افزایش شادابی و تحرک این سلول ها، باعث افزایش سطح آگاهی و ایمنی بدن می شود. به طوری که می تواند تا حد زیادی از بروز بیماری هایی همچون سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری کند. همچنین در فصول سرد سال، مصرف این نوشیدنی گرم و خوشمزه، علاوه بر لذت بخش بودن، باعث افزایش سطح ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا می شود. به همین دلیل توصیه می شود حداقل ۳ روز در هفته، قهوه ترک را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم با کسب اطلاعات کافی . قهوه دلخواه خود را شناسایی کنید .

مهم ترین خواص قهوه ترک  در کاهش درد

تحقیقات نشان می دهد قهوه ی ترک در درمان درد عضلات، مانند داروهایی مثل آسپرین و حتی قوی تر آز اثر می کند. و باعث کاهش درد اندام های مختلف بدن می شود.
طبق بررسی های انجام شده توسط پزشکان، مصرف قهوه ترک گاهی می تواند تا بیش از دو برابر، اثرگذار تر از داروهای شیمیایی باشد و درد اندام های مختلف بدن را تا حد بسیار زیادی تسکین داده و باعث آرامش افراد شود.

تاریخچه قهوه ترک نیز حاوی مطالب جالبی است .

پیشگیری از پارکینسون

پارکینسون یک بیماری خود ایمنی است که ممکن است افراد مختلفی را درگیر خود کند. به همین دلیل پیشگیری یا درمان آن کاملاً الزامی می‌باشد.طبق تحقیقات اخیر دانشمندان متوجه شده اند قهوه می تواند به کاهش خطر ابتلا به پارکینسون کمک کند.
معمولا در افراد دارای پارکینسون میزان دوپامین به حداقل ممکن می‌رسد. به همین دلیل استفاده کردن از محصولات مختلف از جمله قهوه می‌توان یک کمک کننده عالی برای ترشح دوپامین در مغز می شود. به همین دلیل دوپامین ترشح شده باعث می شود عوارض ناشی از این بیماری تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند علائم آن کمتر شود.

طرز تهیه انواع قهوه را از طریق این لینک مطالعه نمایید .


عوارض مصرف بی رویه ی قهوه ترک

مصرف بیش از اندازه ی قهوه، در برخی افراد می تواند موجب بروز مشکلات گوارشی شود. مخصوصا کسانی که دارای روده تحریک پذیر هستند .باید در مصرف قهوه ترک احتیاط کنند و بیش از اندازه میل نکنند.
همچنین کسانی که زخم معده دارند نیز نباید بیش از اندازه قهوه ترک بنوشند زیرا می تواند باعث تشدید زخم معده و درد بیشتر در این ناحیه شود.

اطلاعات تکمیلی را در مقاله نکات مهم در مورد قهوه کسب خواهید کرد .

افزایش ترشح اسید با مصرف قهوه

همچنین با خوردن قهوه ترک، اسید بیشتری در معده ترشح می شود .که در دراز مدت می تواند باعث بروز مشکلاتی همچون کاهش زخامت دیواره ی روده، رفلکس معده شود. به همین علت توصیه شده که به تنهایی در وعده ی صبحانه قهوه ترک میل نکنید و حتما خوراکی دیگری در کنار آن سرو شود. زیرا مصرف قهوه ترک با معده خالی می تواند باعث اسیدی شدن بیش از حد معده و آسیب به این قسمت از بدن شود.

برای تهیه قهوه ترک می توان از انواع دستگاه قهوه ساز استفاده کرد .

مصرف قهوه موجب افزایش فشار خون میشود

همچنین کافئین باعث افزایش فشار خون به مقدار اندکی می شود. این مقدار گرچه بسیار کم است اما در سنین بالا در کنار سایر عوامل افزایش دهنده ی فشار خون، می تواند خطرات زیادی را برای افراد سالخورده داشته باشد.

در مطلب معرفی انواع قهوه اطلاعات جالبی کسب خواهید کرد .


بهترین دانه برای قهوه ترک

برای تهیه قهوه ترک به طور معمول از دانه قهوه عربیکا استفاده می شود. بنابراین خیلی تنوع دانه ندارید و بهتر است از همین نوع دانه قهوه استفاده کنید.
کافئین قهوه ترک نه بسیار زیاد است نه خیلی کم و مقدار نرمالی از کافئین را در خود جای داده است. برای آسیاب کردن قهوه ترک، باید مد نظر داشته باشید که آسیاب این نوع قهوه باید بسیار بسیار ریز باشد. و دانه های درشتی درون پودر قهوه ترک نباید وجود داشته باشد. به همین دلیل بهتر است به جای آسیاب کردن قهوه در خانه، از قهوه هایی که به طور مناسب آسیاب شده و به فروش می رسد استفاده کنید.

استفاده از قهوه ربوستا در قهوه ترک

یکی دیگر از دانه هایی که خیلی کم از آن برای تهیه قهوه ترک استفاده می شود، قهوه ربوستا است. به هر شکل دیدیم که بر خلاف باور عموم مردم، قهوه ترک از دانه های مجزا و متفاوتی درست نمی شود .و دانه های آن با قهوه های دیگری مانند اسپرسو یکسان است.
همه ما در هنگام خرید قهوه سعی داریم محصول با کیفیت را تهیه کنیم. برای تشخیص بهترین قهوه ترک اصیل باید به نکات متعددی توجه داشته باشیم .تا بتوانیم قهوه ای درجه یک را خریداری کنیم؛

مهم ترین خواص قهوه ترک  و عطر و بوی بی نظیر آن

قهوه ترک اصل عطر و بوی بسیار قوی و منحصر به فردی دارد. قهوه ترک یکی از اصیل ترین قهوه های موجود در جهان میباشد. که مدلهای مختلفی دارد.معمولاً صادرات قوی‌ ترک به کشور های مختلف از جمله کشور ما صورت می گیرد .که قیمت مناسبی دارد.
کافیست برای تشخیص قهوه ترک آن را بو کنید. این مدل قهوه نسبت به سایر قهوه های موجود در بازار عطر فوق العاده قوی داشته .که به راحتی قابل تشخیص می باشد.طعم قهوه ترک تلخ است. به همین خاطر اغلب افراد ترجیح می دهند آن را با همان طعم تلخ میل کنند.

دانستنیهای قهوه ترک بسیار بیشتر از این مطلب است .

مهم ترین خواص قهوه ترک  و انواع آن


معمولا قهوه ترک در دو مدل خام و بوداده یا به عبارتی تفت داده شده به فروش می رسد. قهوه خام رنگ روشنی دارد اما قهوه تفت داده شده و بو داده شده رنگ تیره ای دارد توجه داشته باشید. که میزان تفت دادن قهوه نباید بیش از حد باشد. زیرا در صورت پخته شدن زیاد این دانه ها رنگ تیره ای دارند. و بوی سوختگی می دهند.
تا حد ممکن سعی کنید قهوه ترک را به صورت درسته خریداری کنید. زیرا این قهوه ها اصالت بیشتری دارند و طعم و عطر دهی آنها بیشتر میباشد.

تاریخچه پیدایش قهوه سرشار از مطالب جذاب و خواندنی است .

مطالب مرتبط با این موضوع :

تاریخچه قهوه اسپرسو و فواید آن

خواص قهوه اسپرسو

تهیه اسپرسو خانگی

تاریخچه پیدایش نسکافه

راههای ارتباطی :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

 

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.