تهیه اسپرسو خانگی

آموزش قهوه اسپرسو با کیفیت

تهیه اسپرسو خانگی بسیار ساده و آسان است .قهوه اسپرسو با کیفیت از نوشیدنی های مورد علاقه مردم در کشور ما است. این نوشیدنی روش تهیه ساده ای دارد و می توان آن را در کم ترین زمان آماده کرد. قهوه اسپرسو با کیفیت را اغلب به صورت سینگل اسپرسو تهیه می کنند. دبل اسپرسو دوبل نیز یکی از نوشیدنی هایی است که با پودر قهوه اسپرسو با کیفیت تهیه می شود. برای تهیه قهوه اسپرسو با کیفیت، می توانید از یک دستگاه اسپرسو ساز نیز استفاده کنید که در بسیاری از کافی شاپ ها وجود دارد.

 

تهیه اسپرسو خانگی

قهوه اسپرسو با کیفیت در مدل های موکاپات و ساده تهیه می شود. روش تهیه این قهوه ها به صورت ساده و دم شده است. برای این که عطر و بوی قهوه اسپرسو شما مطلوب تر شود، بهتر است قهوه را پیش از دم کردن کمی آسیاب کنید؛ به این ترتیب قهوه شما خوش طعم تر نیز خواهد شد.

برای سرعت بیشتر می توان از نسکافه استفاده کرد .


قهوه اسپرسو چیست؟

قهوه اسپرسو با کیفیت در واقع نوعی روش دم کردن است که به این نام معرفی می شود. این قهوه ابتدا در ایتالیا اختراع شد و سپس دستگاه هایی نیز برای دم کردن آن ابداع شدند. در بالای این قهوه، یک لایه کف وجود دارد؛ انواع قهوه اسپرسو با کیفیت به دسته های اسپرسو دوبل، اسپرسو سینگل و اسپرسو ترپل تقسیم بندی می شوند. برای دم کردن هر یک از این قهوه های اسپرسو باید از میزان مشخصی پودر قهوه در حین آماده سازیشان استفاده شود. قهوه اسپرسو با کیفیت بر اساس زمان دم کردن نیز دسته بندی هایی دارد. این قهوه ها در زمان های کوتاه، نرمال، لانگو و طولانی آماده می شوند و در هر یک از این طبقه بندی ها قرار می گیرند.

خواص قهوه اسپرسو را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید .

 

اهمیت نظافت دستگاه اسپرسو

قهوه اسپرسو با کیفیت باید در دستگاه های تمیزی دم شود. به همین خاطر پیش از دم کردن قهوه از تمیز بودن دستگاه اسپرسو ساز خود اطمینان حاصل کنید. برای تهیه قهوه اسپرسو با کیفیت، هیچ گاه از آبی که املاح دارد استفاده نکنید. بهتر است که آب مورد استفاده در قهوه اسپرسو از آب شهری نباشد!

اسپرسو در واقع ترکیبی از قهوه عربیکا و قهوه ربوستا است .


حرفه ای ها چگونه اسپرسو تهیه می کنند؟

قهوه اسپرسو با کیفیت توسط باریستا های حرفه ای در کافی شاپ ها تهیه می شود. برای این که در منزل هم بتوانید یک قهوه اسپرسو با کیفیت، باید به زمان بندی تهیه قهوه اسپرسو دقت داشته باشید. قهوه اسپرسو با کیفیت در 25 الی 30 ثانیه آماده می شود. این مدت زمان برای آماده کردن یک بیسیک دابل شات اسپرسو مناسب است. اگر مدت زمان آماده سازی قهوه اسپرسو با کیفیت کوتاه تر باشد، قهوه شما آبکی می شود.

مطالعه مقاله تاریخچه قهوه اسپرسو و فواید آن برای شما مفید خواهد بود .

 

روش تهیه اسپرسو

پیش از آماده سازی قهوه اسپرسو با کیفیت باید پودر را درون گروپ هد بریزید و سپس آن را تمپ کنید. تمپ کردن به معنای هم سطح کردن پودر قهوه با انگشت است. سپس باید عصاره گیری از قهوه را آغاز کنید. قهوه ای که از پیش تمپ شده باشد، بهتر عصاره گیری می شود. در مرحله نهایی آماده سازی یک قهوه اسپرسو خوشمزه باید آن را کمی بچشید! مزه آن را تست کنید و میزان غلظت آن را نیز بسنجید. توجه داشته باشید که در کلیه مراحل یاد شده زمان نسبی است و بر اساس عوامل مختلفی تغییر می کند! اگر دانه های قهوه شما خیلی ریز باشد، قهوه اسپرسو شما سریع تر آماده می شود.

البته تهیه اسپرسو روش های دیگری نیز دارد . شما می توانید طرز تهیه اسپرسو را از طریق این لینک مطالعه نمایید .

قهوه اسپرسو چه فوایدی برای بدن دارد؟

قهوه اسپرسو با کیفیت در حافظه شما تاثیر به سزایی دارد و حافظه شما را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. دانش آموزانی که در حال تحصیل هستند، در شب های امتحان خود می توانند، از این قهوه ها استفاده کنند تا قدرت یادگیری خود را افزایش دهند. قهوه اسپرسو با کیفیت قدرت تمرکز شما را نیز افزایش می دهد. به این ترتیب کیفیت مطالعه شما نیز بهتر خواهد شد. قهوه اسپرسو با کیفیت منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که از بدن شما در برابر انواع بیماری های مهلک مراقبت می کند.

 

قهوه ترک  نیز از جمله نوشیدنی های محبوب در دنیاست .

خواص ضد التهابی قهوه

این آنتی اکسیدان ها خواص ضد التهابی نیز دارند. با استفاده از آن ها رادیکال های آزاد نیز کم تر در بدن شما فعالیت می کنند. همچنین اگر می خواهید، انرژی بدن خود را در طول روز بیش تر کنید، نوشیدن یک قهوه اسپرسو با کیفیت بهترین راه حل است و انرژی مورد نیاز را در طول روز برای شما فراهم می کند. قهوه اسپرسو با کیفیت خطر ابتلا به سکته های قلبی را نیز کاهش می دهد و سبب جلوگیری از این آسیب ها در بدن شما می شود.

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید . می توانید مطلب مهم ترین فواید قهوه را مطالعه نمایید .


اثر قهوه اسپرسو بر کاهش وزن

قهوه اسپرسو با کیفیت برای کاهش وزن نیز یک راهکار اساسی است و در این زمینه بسیار تاثیر گذار است. اگر این قهوه را به طور مداوم در طول روز مورد استفاده قرار دهید، بی شک اضافه وزن شما در طولانی مدت از بین می رود و بدنی سالم تر خواهید داشت. افراد برای کاهش وزن خود از روش های مختلفی استفاده می کنند. بهبود و افزایش کیفیت تغذیه برای جلوگیری از افزایش وزن یک راه حل مهم است؛ هر قدر هم تمرینات ورزشی داشته باشید، در صورتی که تغذیه شما مناسب نباشد و از مواد غذایی نا مناسبی در طول روز استفاده کنید، باز هم به تناسب اندام ایده آل خود نمی رسید.

قهوه هایی که به صورت سفارشی و با ترکیب خاصی تهیه می شوند . قهوه ترکیبی نیز نامیده می شوند .

 

تهیه اسپرسو خانگی و کاهش وزن

از این رو باید از فواید قهوه اسپرسو استفاده کنید. کاهش وزن با قهوه اسپرسو در زمان کوتاهی نیز انجام می شود. تهیه اسپرسو با اسپرسو ساز سرعت عمل شما را برای آماده سازی این نوشیدنی های خوش طعم بالاتر می برد. از آن جا که خوردن اسپرسو انرژی زیادی برای انجام تمرینات فیزیکی در بدن شما ایجاد می کند، خوردن آن سبب تحرک بیش تر شما در طول روز می شود؛ تحرک زیاد در طول روز، سبب چربی سوزی و تعریق در بدن می شود که به دنبال آن اضافه وزن بدن از بین می رود.

روش درست کردن اسپرسو با اسپرسو ساز

قهوه اسپرسو با کیفیت در دستگاه اسپرسو ساز بهتر و خوشمزه تر می شود. اگر می خواهید قهوه اسپرسو با کیفیت خود را در دستگاه اسپرسو ساز آماده کنید، نیاز به دانه های برشته پودر قهوه دارید. این دانه ها در دستگاه اسپرسو ساز مزه بهتری به قهوه اسپرسو شما می دهند. دانه های قهوه اسپرسو با کیفیت باید تازه باشند تا طعم و مزه نهایی قهوه شما خوش طعم تر شود. برای تهیه قهوه اسپرسو با کیفیت بهتر است دستگاه خود را برای مدتی روشن کنید تا گرم شود و برای آماده سازی قهوه به خوبی آماده شود.

از جمله مکمل های محبوب که در کنار قهوه استفاده می شود شکلات است .

تهیه اسپرسو خانگی و استفاده از اسپرسو ساز

در ادامه مخزن آب دستگاه را به خوبی پر کنید و برای پر کردن آن از آب تصفیه استفاده کنید. قهوه اسپرسو با کیفیت باید به میزان مناسبی در دستگاه اسپرسو ساز ریخته شود. برای هر شات آب نیاز به 5 تا 7 گرم پودر قهوه دارید؛ این مقادیر باید به درستی رعایت شوند تا مزه نهایی قهوه شما مطلوب تر شود. فشرده کردن قهوه را نیز از یاد نبرید! این فرایند در ساخت و آماده سازی قهوه شما بسیار موثر است و کیفیت نهایی قهوه را افزایش می دهد. اسپرسو در این دستگاه ها با خامه ای غلیظ آماده می شود. در مراحل نهایی نوبت به شات گیری قهوه اسپرسو می رسد که این فرایند نیز باید به درستی انجام شود و بازه های زمانی مناسب رعایت شوند.

موارد مهم هنگام تهیه اسپرسو با اسپرسو ساز

پس از تهیه قهوه در اسپرسو ساز، باید از لیوان هایی گرم برای شات گیری استفاده کنید. بهتر است فنجان های مخصوص به سرو اسپرسو را پیش تر با آب گرم بشورید. به این ترتیب قهوه شما دیر تر سرد می شود. همچنین اگر قهوه خود را به صورت آسیاب شده از فروشگاه تحویل می گیرید، باید به فروشنده نوع دستگاه اسپرسو ساز خود را اطلاع دهید تا بر اساس آن قهوه شما را آسیاب کند. در قسمت پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز، هیچ گونه مواد اضافی ای نریزید، از ریختن شکر در این قسمت خودداری کنید. دستگاه اسپرسو ساز شما از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر بخش باید پس از فرایند آماده سازی قهوه به خوبی تمیز شود.

برای اطلاعات تکمیلی مقاله تاریخچه پیدایش قهوه برای شما مفید خواهد بود .

 

تهیه اسپرسو خانگی و نکات مهم

مخزن های آب و پرتافیلتر ها را به خوبی نظافت کنید و دانه های قهوه را از بین قطعات آن پاک کنید. اگر به تمیز کردن دستگاه خود توجه نداشته باشید، عطر و بوی قهوه اسپرسوی شما نامطلوب خواهد شد. همچنین پرتافیلتر را نیز پس از هر بار استفاده به خوبی بشویید و سپس آن را خشک کنید.


روش تهیه اسپرسو با موکاپات

قهوه اسپرسو با کیفیت در دستگاه موکا اکسپرس نیز به سادگی آماده می شود. این دستگاه از بخش های مختلفی تشکیل شده است و برای تهیه قهوه در این دستگاه باید موارد مختلفی در نظر گرفته شوند. برای تهیه اسپرسو با موکاپات باید به حرارت دستگاه دقت داشته باشید و این پارامتر را به خوبی بررسی کنید. حرارت دستگاه نه باید خیلی زیاد باشد تا قهوه بسوزد و نه انقدر کم باشد که آماده سازی قهوه با مشکل رو به رو شود.

 

تهیه اسپرسو خانگی و استفاده از موکاپات

برای تهیه قهوه در موکاپات به آب سرد نیز احتیاج دارید که بهتر است، از آب تصفیه شده و بدون املاح باشد؛ برای این روش تهیه اسپرسو به یک موکا اسپرس نیز احتیاج دارید. ابتدا مخزن را پر از آب سرد کنید؛ این آب باید تا زیر سوپاپ ها برسد. سپس باید در سبد میانی دستگاه، قهوه را اضافه کنید. در مرحله بعدی باید منتظر بمانید تا قهوه بر روی حرارت آماده شود. وقتی بوی قهوه در فضا پیچید و صدای این دستگاه به گوش رسید، قهوه شما آماده است و می توانید از خوردن آن لذت ببرید. قبل از بستن موکاپات بهتر است آب را به جوش آورید. توجه داشته باشید که قهوه در موکاپات نباید قل بزند و بجوشد. همچنین بهتر است قهوه اسپرسویی که برای اولین بار در این دستگاه آماده می کنید را دور بی اندازید و از سری دوم قهوه خود استفاده کنید.

 

مطالبی که شاید برای شما مفید باشد :

طرز تهیه قهوه ترک

آموزش درست کردن نسکافه

تماس با ما :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. بیتا گفت:

    اسپرسو یک نوشیدنی بسیار تلخ است که به عنوان دمنوش لاغری هم استفاده میشود برای تهیه این نوشیدنی نیاز به یک دستگاه اسپرسو ساز داریم تا بتوانیم به راحتی یک اسپرسو خوش طعم داشته باشیم وباید در نظر داشته باشیم که بعداز درست کردن قهوه اسپرسو حتما دستگاه رو کاملا تمیز کنیم تا برای مصرف بعدی تمیز وآماده باشد

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.