طرز تهیه قهوه ترک

 تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک چند فوت و فن مهم دارد . دم کردن قهوه ترک براي انواع ميهماني ها و دورهمي ها در کشور ما رايج است. در صورتي که اين مدل قهوه را آماده کنيد .از طعمي شيرين مانند عشق قدرتي مانند مرگ و سياهي اي مانند جهنم بهره مند مي شويد.اين يک ضرب المثل ترک است که به شما کمک مي کند.راز يک قهوه ترک خوب را بفهميد. دم کردن قهوه ترک اصول خاص خود را دارد. براي دم کردن اين قهوه خوشمزه به روش و سبک ساده ايراني، تنها کافي است مقاديري پودر قهوه را به همراه کمي آب که با استفاده از شات هاي قهوه خوري اندازه گيري مي شود.در قهوه جوش بريزيد و بر روي حرارت قرار دهيد.

قهوه ترک چيست؟


قهوه پس از نفت در جهان دومين مايع پر طرفدار به شمار مي رود. و مصرف کنندگان بسيار زيادي در سر تا سر کشور ما دارد. کيفيت انواع قهوه در اقليم هاي مختلف با هم متفاوت است. اما آن چه نوشيدني قهوه را با کيفيت مي کند، روش دم کردن قهوه ترک است. براي آماده سازي و دم کردن قهوه ترک بايد مهارت هاي به خصوصي داشته باشيد. قهوه ترک خطر ابتلا به سرطان هاي مختلف را تا حد بسيار بالايي کاهش مي دهد. و از اين رو با دم کردن قهوه ترک و نوشيدن به اندازه آن در طول روز اين قبيل بيماري ها را نيز از بدن خود دور مي کنيد.دم کردن قهوه ترک باعث مي شود، عطر و بويي خوشايند از اين محصول در فضا پراکنده شود.

شما می توانید مقاله تاریخچه قهوه ترک را نیز برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید .

قهوه ترک ضد افسردگی

جالب است بدانيد که عطر و بوي قهوه براي جلوگيري از افسردگي بسيار مناسب است و در درمان اين بيماري نيز موثر واقع مي شود. اين ويژگي ها و خواص بي نظير قهوه، افراد بيش تري را به طرفدار اين نوشيدني در جهان تبديل کرده است. از اين رو در همه جهان روزانه دم کردن قهوه ترک به ميزان بالايي انجام مي شود.

مهم ترین فواید قهوه را از طریق این لینک مطالعه نمایید .

طرز تهيه قهوه ترک

دم کردن قهوه ترک در چهار مرحله انجام مي شود. دقت داشته باشيد که در همه اين مراحل دسترسي به مواد اوليه مرغوب و قهوه هايي تازه و برشته يک شرط اساسي است که در صورت عدم وجود آن، کيفيت قهوه شما در حد مطلوبي نخواهد بود. براي دم کردن قهوه ترک، ابتدا بايد دانه هاي قهوه ترک شما در ريز ترين حالت ممکن باشند و به خوبي آسياب شوند. هر چه ذرات قهوه شما ريز تر باشد، کيفيت نهايي قهوه ترک نيز بهتر خواهد بود.

قهوه به دو نوع عربیکا و ربوستا تقسیم می شود .

 مرحله دوم طرز تهیه قهوه ترک

در مرحله دوم فرايند دم کردن قهوه ترک، بايد آب سرد را درون قهوه جوش خود بريزيد.  اين مرحله نياز است که به ازاي هر فنجان قهوه، سه چهارم فنجان آب سرد به قهوه جوش اضافه کنيد. در اين مرحله از دم کردن قهوه ترک بايد در نظر داشته باشيد که سطح آب مورد استفاده شما بيش تر از گردنه قهوه جوشتان نشود! در غير اين صورت، آب بر روي حرارت سر ريز مي شود . مرحله سوم دم کردن قهوه ترک، بايد پودر قهوه را اضافه کنيم. براي هر فنجان آب سردي که در قهوه جوش ريختيد، در اين جا دو قاشق سر پر قهوه آسياب شده و دانه ريز به قهوه جوش اضافه کنيد. به اين ترتيب يک قهوه ترک غليظ خواهيد داشت.

معرفی انواع قهوه مطلب مفیدی برای شما خواهد بود .

طرز تهیه قهوه ترک و میزان شکر

سپس بايد کمي شکر درون محلول پودر قهوه خود بريزيد تا کمي مزه دار شود؛ پس از اين که شکر به طور کامل در آب سرد حل شد، محلول را بر روي حرارت ملايم بگذاريد. در اين مرحله به ميزان حرارت دقت داشته باشيد. سپس بايد دو دقيقه زمان بگيريد تا قهوه آماده شود و بر روي سطح آن حباب ايجاد شود. اين حباب ها در واقع کف يا خامه قهوه هستند. سپس قهوه را از روي حرارت بر مي داريم و دوباره آن را روي حرارت قرار مي دهيم. در اين مرحله بايد کمي خامه آن قوام بيايد.

چگونه مي توان بدون دستگاه قهوه ترک درست کرد؟


دم کردن قهوه ترک بدون دستگاه نيز امکان پذير است. براي اين منظور به جاي استفاده از قهوه جوش، مي توانيد از مايکروفر استفاده کنيد. يک فنجان آب را درون مايکروفر قرار دهيد تا به جوش بيايد. اين آب نبايد قل قل کند! همچنين به ميزان قهوه مورد نياز و تعداد نفرات نيز دقت کنيد و دقيقا به همان اندازه آب درون مايکروفر قرار دهيد. سپس مي توايند يک الي دو قاشق قهوه فوري در آبي که داغ شده است، بريزيد و به خوبي هم بزنيد. بهتر است براي تهيه اين مدل قهوه، حتما از قهوه فوري که ترکيبي از شکر، شير خشک و پودر خالص قهوه هستند استفاده کنيد.

طرز تهیه قهوه ترک با مایکرو فر

همچنين اگر دوست داريد که قهوه شما مزه شير و خامه بدهد، به همراه قهوه خود کمي شير گرم و يا خامه نيز آماده کنيد و روي آن بريزيد. افزودن شکر، پودر کاکائو و يا دارچين به قهوه نيز مي تواند در طعم و مزه آن تاثير به سزايي داشته باشد. به همين خاطر بر اساس ذائقه خود به آن مواد طعم دهنده اضافه کنيد. دم کردن قهوه ترک با اين روش هاي ساده در زمان کم تري انجام مي شود و در وقت شما بسيار صرفه جويي مي کند. اگر مي خواهيد، براي دم کردن قهوه ترک روزانه خود از روش هاي ساده تري استفاده کنيد. بهتر است قيد دستگاه هاي پر زرق و برق را بزنيد و با همين روش هاي ساده قهوه خود را آماده کنيد.

قهوه دمی نیز گاهی اوقات گزینه مناسبی برای جایگزینی قهوه ترک خواهد بود .

روش هاي مختلف دم کردن قهوه


دم کردن قهوه ترک به روش جوشاندن يکي از روش هاي قديمي آماده سازي اين نوشيدني است. براي اين کار پودر قهوه را با آب جوش ترکيب مي کنند و اين ترکيب را درون کتري مي ريزند و سپس بر روي حرارت ملايم قرار مي دهند. براي اين که اين مدل قهوه مزه شيريني داشته باشد، در کتري کمي قند و يا شکر نيز اضافه مي کنند. همچنين براي طعم دار کردن اين قهوه به آن پودر هل نيز اضافه مي کنند. قهوه حاصل از دم کردن قهوه ترک به روش جوشاندن، بسيار غليظ است و پودر قهوه در کف آن ته نشين مي شود. اين قهوه مزه شيريني دارد و روي آن کمي کف وجود دارد.

قهوه اسپرسو

برخي قهوه ها را به صورت تحت فشار آماده مي کنند. قهوه حاصل از اين روش دم کردن را قهوه اسپرسو مي نامند. اين روش آماده سازي قهوه، به وسايلي خاص نياز دارد. يکي از آن ها دستگاهي مانند قوري است که از سه بخش تشکيل شده است و هر قسمت آن عملکرد خاصي دارد. در اين روش آب را در قسمت پاييني مي ريزند و قهوه را در قسمت مياني؛ آب پس از به جوش آمدن وارد قسمت مياني مي شود و سپس به قسمت بالايي مي رسد و قهوه در اين قسمت جمع مي شود. دم کردن قهوه ترک در هر کشوري متفاوت است و ده ها روش مختلف براي آماده سازي اين مدل قهوه در سر تا سر جهان وجود دارد.

انواع مختلف دانه هاي قهوه و ويژگي آن ها

تهيه يک فنجان از اين نوشيدني آرامش بخش، به اين سادگي ها هم نيست و بايد تبحر لازم را در اين زمينه داشته باشيد و کليه مراحل آن را به خوبي انجام دهيد. در هر يک از روش هاي تهيه قهوه، تنها تفاوت کار در نحوه اضافه کردن آب به پودر قهوه است. روش دم کردن قهوه ترک در هر يک از انواع آن، با ديگري متفاوت است. قهوه ها در مدل هاي عربيکا، روبوستا و ليبريکا دسته بندي مي شوند. هر يک از آن ها مزه به خصوصي دارند و از نظر طعم با يکديگر تفاوت دارند. قهوه هاي عربيکا که در آمريکاي شمالي کشف شده اند، اغلب از کيفيت بالاتري برخوردار هستند و بيش ترين ميزان قهوه آماده شده در جهان از اين مدل قهوه است.

طرز تهیه قهوه ترک و بهترین نوع قهوه برای این منظور

دم کردن قهوه ترک با قهوه عربيکا با کيفيت بسيار بالايي انجام مي شود. دم کردن قهوه ترک روبوستا کمي دشوار است! چرا که اين مدل قهوه بيش تر براي آماده سازي قهوه اسپرسو مناسب مي باشد. دم کردن قهوه ترک، به کساني توصيه مي شود که به کافئين بيش تري در طول روز نياز دارند. دم کردن قهوه ترک با دانه هاي قهوه ليبريکا نيز طرفداران خاص خود را دارد. اين قهوه طعم و مزه اي مانند چوب دارد و طعم آن با ديگر انواع قهوه متفاوت است.

از قهوه ترکیبی نیز می توان برای تهیه قهوه ترک استفاده کرد .

فوايد قهوه ترک براي بدن

دم کردن قهوه ترک براي بدن فايده هاي بسيار زيادي دارد و سلامت بدن را تضمين مي کند. انواع قهوه ترک خوشمزه به دو دسته لايت و دارک رست، تقسيم بندي مي شوند. هر يک از مدل ها و روش هاي دم کردن قهوه ترک سبب تهيه يکي از اين دو مدل قهوه مي شوند. انواع مختلف دانه هاي قهوه سلامت کبد ما را تضمين مي کنند. شما مي توانيد قهوه ترک بدون دستگاه نيز آماده کنيد. دم کردن قهوه با فرنچ پرس نيز يک فرايند بسيار ساده است و در زمان کوتاهي انجام مي شود. البته در صورتي که مهارت کار با اين دستگاه هاي کافي شاپي را داشته باشيد.

قهوه و جلوگیری از پوسیدگی دندان

روش هاي دم کردن قهوه هر يک در بخش هايي از جهان مورد استقبال هستند. عده بسياري از مردم قهوه را به دليل خاصيتي که براي جلوگيري از پوسيدگي دندان آن به همراه مي آورد، مصرف مي کنند. قهوه ترک را با استفاده از نيروي جاذبه نيز آماده مي کنند . در بخش هايي از جهان آماده سازي قهوه به روش خيساندن انجام مي شود.

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

آموزش درست کردن نسکافه

تاریخچه قهوه اسپرسو و فواید آن

قهوه دلخواه خود را شناسایی کنید

شناخت انواع قهوه و تفاوت های آنها

تماس با ما :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.