تاریخچه پیدایش نسکافه

نسکافه

تاریخچه پیدایش نسکافه به سالیان خیلی دوری بر نمیگردد .در قرن بیستم، شرکتی به نام نستله محصولی را تولید و پخش کرد و نام آن را نسکافه گذاشت. نسکافه به صورت لغوی، ترکیب کلمه ی نستله و کافی است. این محصول طعم و فراوری متفاوتی نسبت به سایر قهوه ها دارد و به صورت فوری و با حل شدن در آب، آماده ی سرو می شود.

مراحل تولید نسکافه

در اولین مرحله، دانه های سبز قهوه را درون دستگاه روست قرار داده و آن را روست میکنند. معمولا قهوه را برای نسکافه خیلی روست نمی کنند و دانه ها رنگ قهوه ای روشن دارند. سپس دانه های روست شده را با دانه ی درشت آسیاب می کنند و پس از آن تحت فشار بالا، عصاره ی آن را میگیرند. در مرحله ی بعدی قهوه در رطوبت بالا منجمد می شود و بک کمک فشار، رطوبت آن جدا شده و قهوه ی فوری یا نسکافه آماده ی مصرف می شود.
طی این فرایند پودر یکنواختی که همه ما آن را یه نام نسکافه می شناسیم به دست می آید. که به راحتی و با ریختن آن در آب گرم یا سرد، می توان نوشیدنی خوشمزه ای تهیه کرد. و به عنوان صبحانه، عصرانه و یا در ساعات دیگر روز میل شود.

تاریخچه پیدایش نسکافه و  خواص و مضرات

از آن جا که نسکافه، از قهوه درست شده است، خواص و مضرات آن نیز مشابه قهوه اسپرسو و قهوه ترک است و تفاوت چندانی ندارد.
نسکافه نیز همانند قهوه دارای کافئین بالایی است و باعث هوشیاری بیشتر و دوری از خواب آلودگی می شود. به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان و دانش جویان در هنگام مطالعه، تمایل زیادی به میل کردن نسکافه دارند. زیرا پس از مصرف نسکافه، سطح هوشیاری و گیرایی آن ها افزایش یافته و راندمان بیشتری در کار آن ها حاصل می شود‌.

تاریخچه پیدایش نسکافه و فواید آن

نوشیدن نسکافه می‌ تواند فواید بسیار زیادی برای بدن داشته باشد، شاید یکی از مهمترین فوایدی که این نوع قهوه دارد تاثیر مثبت آن بر روی کبد باشد، در ادامه این خاصیت نسکافه را مورد بررسی قرار می‌ دهیم تا بتوانید اطلاعات بیشتری را در رابطه با آن به دست آورید.
یکی از بیماری های رایج مربوط به کبد قطعا کبد چرب می باشد، افرادی که دچار این بیماری هستند و یا می خواهند از ایجاد شدن این بیماری جلوگیری کنند بهتر است با نوشیدن نسکافه به صورت منظم اقدام به تضمین سلامت کبد خود نمایند، نوشیدن نسکافه تاثیر بسیار زیادی در مبارزه با کبد چرب دارد. مهم ترین فواید قهوه را می توانید در ادامه مطالعه نمایید .

تاریخچه پیدایش نسکافه و کمک به دفع مواد سمی

نوشیدن نسکافه کمک می کند تا مواد دفعی و سمی از کبد پاکسازی گردند و بدین ترتیب سلامت کبد تضمین شود.
نسکافه خواص زیادی دارد که میتوان به ویتامین (B) ، پتاسیم، منگنز، منیزیم و نیاسین اشاره کرد. این محصول دارای کافئین میباشد که کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.جلوگیری از ابتلا به آلزایمر می‌شود .و از کبد محافظت می‌کند .
نسکافه باعث سرحالی و انرژی میشود سوخت و ساز بدن را حدود ۱۱ درصد بالا میبرد. آدرنالین خون را نیز افزایش می دهد. و کلسترول های مضر بدن را پایین می آورد .باعث چربی سوزی در بدن میشود.

تاریخچه پیدایش قهوه حاوی مطالب مفیدی برای شما خواهد بود .

طعم نسکافه


نسکافه برعکس عطر و بوی فوق العادہ ای که دارد مزه آن کمی تلخ است. می توانید با شکر آنرا شیرین کنید یا با کاکائو شیرین استفاده کنید. میزان کافئین و تلخی نسکافه ها باهم متفاوت . زیرا چندین مدل مختلفی دارد که آن به میزان نرمی و زبری آسیاب شدن قهوه و نوع دم کردن آن بستگی دارد.
نسکافه دارای چهل درصد آب است که باعث آبرسانی پوست میشود. حس انرژی و سرحالی که بعد از نوشیدن یک فنجان نسکافه دلچسب باعث میشود در تمام ساعات روز شما را به سرحالی و پر انرژی تبدیل کند. بوی خوش نسکافه و عطر دل انگیز آن همه افراد را به نوشیدن نسکافه وسوسه می کند.

مقاله معرفی انواع قهوه اطلاعات شما را تکمیل خواهد کرد .

تاریخچه پیدایش نسکافه و تاثیر آن در سالمندان

مصرف نسکافه در سالمندان تاثیر بسیار خوبی داشته پزشکان طب سنتی مصرف این محصول را برای سالمندانی که از بیماری دیابت رنج می برند توصیه کرده اند چرا که معتقدند که با نوشیدن این محصول می توانند به راحتی میزان قند خون خود را کنترل کنند و از پیشروی بیماری جلوگیری نمایند.
کافئین ای که درون نسکافه وجود دارد می تواند انرژی زیادی را به انسان ببخشد. تا حدی که برای افزایش فعالیت فیزیکی بتوانید به راحتی فعالیت خود را انجام دهید .و برای افرادی که در طول روز فعالیت های زیادی دارند .و دچار خستگی و خواب آلودگی می شوند. می توانند یک فنجان نسکافه به عنوان یک نشاط آور خستگی آنها را از بین ببرند. و همچنین افرادی که دانش آموز هستند می توانند برای رفع خواب خود از قهوه استفاده کنند. و در شب امتحان این ماده بسیار کارآمد می باشد.

آموزش درست کردن نسکافه کار خیلی راحتیه .

تاریخچه پیدایش نسکافه و تاثیر آن برای رانندگان

بسیاری از راننده هایی که وقت خود را درون جاده ها می گذرانند. از نسکافه برای راحتی کار خود استفاده می‌کنند .که در طول مسیر دچار خواب ‌آلودگی نشوند. و بتوانند با انرژی بیشتری مسیر خود ادامه دهند. البته برخی مزه تلخ نسکافه را دوست ندارند .و از نسکافه به عنوان محرک و نشاط آور استفاده می کنند .که قیمت نسکافه کلاسیک نیز مانند قهوه متغیر است. بهتر از افرادی که دچار ضعف و کمبود فشار هستند .از این نوشیدنی های تلخ مصرف نکنند. زیرا موجب ضعف بیشتر و از حال آنها می شود .و افراد دیابتی که قند شان بسیار بالا است می تواند برای کم شدن قند خون نسکافه بنوشند.

برای تهیه نسکافه نیاز به دستگاه خاصی ندارید . انواع دستگاه قهوه ساز برای سایر انواع قهوه کاربرد دارند .

انتخاب بهترین نسکافه

خریداران نسکافه بهتر است به هنگام انتخاب این محصول نکاتی را مد نظر قرار دهند، با توجه به این نکات می توانید مرغوب ترین انواع نسکافه را تهیه کرده و از مصرف آنها لذت ببرید، در ادامه مهمترین نکاتی را که باید در هنگام انتخاب بهترین نسکافه مورد رعایت قرار دهید را ذکر می کنیم.
در هنگام خرید نسکافه حتما به بسته بندی این محصول توجه کنید، بر روی بسته بندی محصول باید نشان اصالت محصول و همچنین علامت استاندارد حک شده باشد تا با اطمینان به کیفیت محصول بتوانید آن را تهیه کنید، بعلاوه بهتر است به تاریخ تولید و انقضای آن نیز توجه داشته باشید، از خریداری نسکافه هایی که از تاریخ تولید آنها زمان زیادی گذشته است خودداری کنید.

طرز تهیه شکلات داغ را نیز به آسانی می توانید یاد بگیرید .

تاریخچه پیدایش نسکافه و ارزش غذایی آن


در هنگام انتخاب نسکافه حتما به جدول ارزش غذایی آن توجه کنید. و مقدار کافئین موجود در آن را بررسی نمایید تا بتوانید با توجه به رژیم غذایی ای که دارید نسکافه مناسب را انتخاب کرده و آن را مصرف کنید، هر نوع نسکافه ای که در بازار عرضه می گردد میزان کافئین مشخصی را دارد، برخی از نسکافه ها کم کافئین بوده و برخی کافئین بیشتری را دارند.
سعی کنید نسکافه تولید شده توسط برندهای معروف و معتبر داخلی و خارجی را تهیه کنید زیرا این نسکافه ها کاملا اصل بوده و کیفیت لازم را دارند.

در همین راستا تاریخچه قهوه اسپرسو و فواید آن را نیز می توانید مطالعه نمایید .

ویژگی نسکافه با کیفیت

بهترین نسکافه دارای طعم بی نظیر و عطر و بوی بسیار بالایی دارد. نسکافه به دلیل اصل بودن محصول از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. همچنین نسکافه با کیفیت کاملا خشک بدون ھیچ گونه بوی نامطبوع و اضافی بودہ و بسیار مورد استقبال مشتریان خود قرار گرفته است.

نسکافه ایتالیایی

می توان گفت نسکافه  محصولی است که از دیرباز در ایران وجود داشته است. و پرمصرف بوده است. و نسکافه ایتالیایی طعمی تلخ و غلیظ دارد. این قهوه بسیار خوشمزه و دلنشین است .و همین دلیل محبوبیت زیادی بین طرفدارانش دارد. یکی از دلیل محبوبیت این نوع نسکافه سرعت بالای طرز تهیه آن می باشد. شما می‌توانید این قهوه دلنشین را با صرف زمان کم تولید کنید. خرید نسکافه ایتالیا از تولیدی های معتبر کشور به صورت بی واسطه امکان پذیر می باشد.

برای آشنایی با طرز تهیه انواع قهوه روی این لینک کلیک کنید .

تاریخچه پیدایش نسکافه و محبوبیت نوع ایتالیایی

نسکافه در درون کشور بسیار پرطرفدار است .و محبوبیت زیادی بین مصرف‌کنندگان و فروشندگان دارد. به همین دلیل توزیع کننده نسکافه همواره سعی می کند. بهترین نوع و با کیفیت ترین نوع نسکافه ایتالیایی را برای مردم در سطح کشور توزیع می کند.  ایتالیایی به دلیل مزه ی خوشمزه که دارد همواره مورد توجه مشتریان بوده است.
به همین دلیل پخش کننده نسکافه ایتالیا، مرغوب ترین نوع نسکافه را با توجه به نیاز بازار در سطح شهرهای مختلف پخش می کند. تولید کنندگان و توزیع کنندگان این محصول همواره با هدف افزایش کیفیت و کمیت این محصول همواره شروع به تولید، پخش و ثبت سفارش نسکافه در سطح کشور کرده اند. قیمت نسکافه نیز از این طریق قابل استعلام می باشد.

شما می توانید انواع مختلف قهوه را از سایت سوبیا خریداری نمایید .

مطالب مرتبط با این موضوع :

تاریخچه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک

خواص قهوه اسپرسو

تهیه اسپرسو خانگی

تماس یا سوبیا :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

 

 

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.