خواص قهوه اسپرسو

فواید قهوه اسپرسو

خواص قهوه اسپرسو بسیار زیاد است .قهوه اسپرسو یکی از بهترین و پر طرفدار ترین قهوه هایی می باشد که فواید بسیار مفیدی برای بدن دارد. خیلی از افراد تصور می کنند که نوشیدنی چای مفید تر از قهوه می باشد در صورتی که این تنها یک تصور غلت میباشد که هیچ گونه پشتوانه علمی ندارد و قهوه اسپرسو به دلیل نوع طبخ ویژه و منحصر به فردی که دارد می تواند سازگاری بیشتری نسبت به سایر انواع قهوه با بدن داشته باشد. این نوع از نوشیدنی دارای ظاهر بسیار جذابی می باشد که می تواند به راحتی مخاطب خود را برای نوشیدن آن تحریک کند.

 

آیا خواص قهوه اسپرسو برای کودکان هم صدق میکند؟

اعتدال راز زندگی سالم و ایمن است، بنابراین فواید نوشیدن قهوه اسپرسو برای کودکان همراه با قواعد خاص خود می باشد. برای مثال: در مطالعه ای که بر روی صد کودک و نوجوانی که به میزان ثابت قهوه اسپرسو خورده بودند، انجام شد، سن آنها بین 8 تا 10 سال و گروه دیگر بین 15 تا 18 سال بود و مشخص شد که سن مناسب برای نوشیدن قهوه اسپرسو، سن بلوغ است. متخصص قلب و عروق ورزشی دانشگاه تگزاس توصیه می کند که کودکان خردسال و حتی نوجوانان بیش از 100 میلی گرم در روز قهوه ننوشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله طرز تهیه قهوه اسپرسو را مطالعه نمایید .

نوشیدن قهوه اسپرسو برای کودکان و تفاوت بین جنسیت

محققان خاطرنشان می کنند که تأثیر قهوه اسپرسو روی پسران و دختران قبل از بلوغ یکسان است، در حالی که بعد از بلوغ بین دو جنس متفاوت است. پسران نوجوان بیشتر از دختران به اثرات متفاوت قهوه اسپرسو واکنش نشان می دهند، برای مثال، ضربان قلب پسران پس از نوشیدن آن بیشتر از دختران کاهش می یابد و دختران نیز علائم افزایش فشار خون دیاستولیک را بیشتر از پسران نشان می دهند. محققان و دانشمندان این اختلاف را به تغییرات روانی و تفاوت های هورمونی بین جنسیت ها نسبت می دهند.

اسپرسو در کنار قهوه ترک از نوشیدنی های محبوب دنیا هستند .


خواص قهوه اسپرسو برای مردان

قهوه اسپرسو حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید برای بدن مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین هایی مانند ویتامین B2، B3، B5 و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و منگنز است که از جمله فواید قهوه اسپرسو برای مردان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. انرژی و تناسب اندام بدن را افزایش می دهد: کافئین موجود در قهوه اسپرسو نسبت برخی از انتقال دهنده های عصبی مانند نوراپی نفرین و دوپامین را افزایش می دهد که باعث افزایش انرژی بدن، بهبود خلق و خو و بهبود عملکرد مغز مانند حافظه می شود و این یکی از مهمترین فواید قهوه برای مردان است.

تاریخچه قهوه اسپرسو و فواید آن را از طریق این لینک مطالعه نمایید .

قهوه اسپرسو یک چربی سوز قوی

2. کمک به سوزاندن چربی بدن: خوشبختانه قهوه اسپرسو یکی از معدود مواد طبیعی است که به چربی سوزی کمک می کند، زیرا باعث افزایش سرعت متابولیسم، تحریک تجزیه سلول های چربی و آزادسازی اسیدهای چرب از آنها می شود تا به عنوان منبع انرژی برای بدن استفاده شود. بهبود عملکرد ورزشی. بنابراین توصیه می شود نیم ساعت قبل از ورزش حتما مردانی که داری طبع گرم هستند قهوه بنوشند.
3. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد: مشخص شده است که مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت را در مردان 30 درصد بیشتر از زنان کاهش میدهد.

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید تاریخچه پیدایش قهوه را مطالعه نمایید .

خواص قهوه اسپرسو برای جلوگیری از آلزایمر


4. جلوگیری از بیماری آلزایمر و اختلال حافظه: بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در سنین بالا مردان را تا 65 درصد کاهش می دهد.
5. خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد: بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن اسپرسو خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را به میزان (32 تا 60 درصد) کاهش می دهد.
6. از سیروز کبدی جلوگیری می کند: قهوه از کبد در برابر سیروز محافظت می کند، زیرا مشخص شد که نوشیدن چهار فنجان اسپرسو در روز خطر ابتلا به سیروز کبدی (به انگلیسی: Liver Cirrhosis) را تا 80 درصد در مردان کاهش می دهد.

اگر می خواهید نوشیدنی شما سریع آماده شود می توانید از نسکافه یا قهوه فوری استفاده کنید .

خواص قهوه اسپرسو برای افسردگی

7. با افسردگی مبارزه می کند و شما را شادتر می کند: با نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر در روز این نوشیدنی، افسردگی یا افکار خودکشی را تا 53 درصد کاهش می دهد.
8. خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد: مشخص شد که نوشیدن 5-4 فنجان قهوه اسپرسو در روز خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 40 درصد و سرطان روده بزرگ را تا 15 درصد در مردان کاهش می دهد.

خواص قهوه اسپرسو برای زنان


برخی از مطالعات علمی انجام شده است که فواید قهوه اسپرسو را برای زنان روشن کرده است، اما نتایج این مطالعات تایید نشده است و همچنان نیاز به انجام مطالعات بیشتری برای تایید آنها وجود دارد که به موارد زیر اشاره می کنیم:
1. مطالعه ای که در سال 2009 در مجله بین المللی قلب و عروق منتشر شد، نشان داد که نوشیدن قهوه اسپرسو در مقادیر متوسط با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در زنان مرتبط است، اما این یافته نیاز به تایید دارد.

علاوه براین مطالب می توانید مقاله مهم ترین فواید قهوه را نیز مطالعه نمایید .

 

قهوه و جلوگیری از دیابت

2. مطالعه‌ای که در سال 2006 در Diabetes Care منتشر شد، نشان داد که اجزای قهوه اسپرسو غیر از کافئین ممکن است بر ابتلا به دیابت نوع 2 تاثیر بگذارد، زیرا مصرف متوسط قهوه اسپرسو بدون کافئین یا بدون کافئین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. مورد دوم در زنان بین سنین بین است. 26 و 46 سال مواثر است.
3. مطالعه ای که در سال 2002 در مجله Gastroenterology منتشر شد، نشان داد که نوشیدن قهوه کافئین دار ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا در زنان کمک کند.

تمام قهوه ها با ترکیبی از قهوه عربیکا و قهوه ربوستا با نسبت های مختلف تهیه می شوند .

 

کاهش ابتلا به بیماری پیری از خواص قهوه اسپرسو

4. افزایش سرعت چربی سوزی یکی از مزایایی است که بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند، زیرا ممکن است به آنها کمک کند تا از شر مقداری وزن اضافی خلاص شوند و قهوه اسپرسو با داشتن این مزیت می تواند کمک بسیاری به بانوان کند.
5. مصرف روزانه قهوه اسپرسو از زنان در برابر خطر ابتلا به بیماری های پیری محافظت می کند. زیرا حاوی گروهی از آنتی اکسیدان ها است که پوست را سالم نگه می دارد.
6. قهوه اسپرسو درد ناشی از میگرن سر زن را تسکین می دهد.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینهبا مصرف قهوه

7. مصرف قهوه اسپرسو باعث می شود در خطر ابتلا به سرطان سینه قرار نگیرید. همچنین قرار گرفتن در معرض افسردگی و حالت تنشی که گاهی با آن همراه است، به ویژه در زمان قاعدگی را کاهش می دهد.
8. قهوه اسپرسو ترشح و فعالیت هورمون زنانه استروژن را افزایش می‌دهد که تاثیر آشکاری بر منظم بودن تاریخ قاعدگی دارد و این بدان معناست که عدم فعالیت آن باعث تاخیر در نزول آن می‌شود.
9. کافئین برای مبارزه با علائم خستگی و خستگی و همچنین ظاهر سیاهی زیر چشم عمل می کند. اندازه رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد زیرا تمام رگ‌های برجسته، به‌ویژه رگ‌های بین‌المللی را پنهان می‌کند.

 

خواص قهوه اسپرسو و افزایش انرژی


10. به زنان احساس سرزندگی دائمی می دهد، به خصوص که فعالیت بدن را تحریک می کند. قهوه اسپرسو حاوی ویتامین B است که از پوست محافظت می کند و همچنین از خطر ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.
11. نوشیدن منظم قهوه اسپرسو از ریزش موهای زنان محافظت می کند.

برای افزایش میزان انرژی می توانید از قهوه دمی نیز استفاده کنید .

فواید نوشیدن قهوه اسپرسو  بر روی پوست

قهوه اسپرسو حاوی گروهی از آنتی اکسیدان ها است که پوست را تمیز می کند.
کاهش گسترش خطوط ریز و چین و چروک.
به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای دست ها و پاها نیز استفاده می شود و نتایج موثر و سریع می دهد، به همین دلیل است که متخصصان زیبایی استفاده از آن را در دستورالعمل های مراقبت از پوست توصیه می کنند.
کافئین پوست را مرطوب می کند و طراوت آن را باز می گرداند.
التهاب و قرمزی را که روی پوست و پوست تاثیر می گذارد کاهش می دهد.
باعث افزایش فعالیت گردش خون در صورت و همچنین روشن شدن پوست می شود.
نوشیدن قهوه اسپرسو لکه های تیره را از بین می برد.

 

استفاده از قهوه به عنوان ماسک

به عنوان ماسک برای لایه برداری پوست علاوه بر از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده می شود.
فواید قهوه برای افراد سالمند
کافئین از تشکیل سنگ جلوگیری می کند که با بروز کمتر سنگ کیسه صفرا همراه است.
قهوه اسپرسو به دلیل کافئین زیاد موجود در آن مسکن درد محسوب می شود که اثربخشی داروهای مورد استفاده در درمان میگرن را افزایش می دهد.شایان ذکر است که داروها و درمان های مورد استفاده برای تسکین و توقف سردرد بر پایه کافئین در تهیه آنها است.

دیگر خواص قهوه اسپرسو

محققان خاطرنشان کردند که تاثیر قوی قهوه اسپرسو در کاهش خطر ابتلا به نوع خاصی از دیابت به نصف، به ویژه کسانی که روزانه مقدار زیادی قهوه (7 فنجان) مصرف می کنند، وجود دارد.
محققان دریافتند قهوه اسپرسو از کبد در برابر سیروز محافظت می کند .و نتوانستند میزان قهوه ای را که فرد باید بنوشد تا قوی ترین اثر را داشته باشد تعیین کنند.اما متوجه تاثیر قهوه در این ناحیه شدند.
نوشیدنی قهوه اسپرسو خطر ابتلا به سرطان دهان، حلق و پروستات را در سالمندان کاهش می دهد.
اسپرسو باعث کاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در سالمندان می شود.

 

قهوه اسپرسو یک ملین طبیعی

اسپرسو به عنوان یک ملین و ادرار آور عمل می کند .و از یبوست در افراد سالمند جلوگیری می کند.
قهوه اسپرسو از دندان ها در برابر پوسیدگی محافظت می کند.زیرا ترکیب پلی فنولیک موجود در قهوه برای ساختن دندان ها عمل می کند.
محققان به تازگی دریافته اند که قهوه اسپرسو با قرار دادن مستقیم قهوه روی مو به جای نوشیدن، از ریزش مو جلوگیری می کند .و به موها درخشندگی و درخشندگی می بخشد. زیرا باید مقداری از آن را بنوشید تا فواید مورد نظر را داشته باشید.
این نظریه که کافئین محرک مغز خوبی است.یک نظریه محبوب است و از طریق آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شده به اثبات رسیده است. اما پزشکان دانشگاه ویسکانسین-میلواکی تصمیم گرفتند پرونده‌های حدود 6500 زن بالای 65 سال را مطالعه کنند.

انجام آزمایش علمی برای تست خواص قهوه اسپرسو


پزشکان وضعیت سلامت زنان شرکت کننده در این مطالعه آماری را در یک دوره 10 ساله تحت نظارت قرار دادند. و همچنین تعداد دفعاتی که شرکت کنندگان نوشیدنی های کافئین دار مصرف کردند را ثبت کردند.و این اعداد را با وضعیت سلامت مغز شرکت کنندگان مرتبط کردند. در پایان تشخیص، مشخص شد که تنها 388 نفر از شرکت کنندگان دارای اختلال شناختی بودند.
دانشمندان همچنین دریافتند که نوشیدن 261 میلی گرم کافئین (معادل دو فنجان قهوه) خطر ابتلا به زوال عقل را تا 36 درصد کاهش می دهد.

 

مطالب مربوط به این موضوع:

تاریخچه قهوه ترک

شناخت انواع قهوه و تفاوت های آنها

آموزش درست کردن نسکافه

طرز تهیه قهوه ترک

 

راههای ارتباطی سوبیا :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.