انواع دستگاه قهوه ساز

معروف ترین دستگاه های قهوه ساز در دنیا

انواع دستگاه قهوه ساز براساس کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند .قهو یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که امروز توانسته در ایران نیز طرفداران خاص خود را پیدا کند. درست است قهوه‌ای که در کافه‌ها و توسط باریستاها آماده می‌شود با قهوه‌ای که ما در خانه آن را دم می‌کنیم تفاوت‌های زیادی دارد چرا که آن‌ها با دانه‌های قهوه، نحوه‌ی تفت دادن و دم کشیدن آن بلد هستند و می‌توانند بهترین طعم و بو را از یک دانه‌ی قهوه بیرون بکشند. البته شما نیز می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های مختلفی که در بازار وجود دارد قهوه‌ و اسپرسو های خوش طعم و عطر برای خود درست کنید.

دستگاه قهوه ساز برای منزل

تهیه دستگاه قهوه ساز خوب در منزل می‌تواند به ما کمک کند تا در طول روز هر چند فنجان قهوه که دوست داریم برای خود و یا مهمانانمان دم کرده و میل کنیم. امروزه دیگر قهوه سازها مانند قوری و سماور مهمان هر آشپزخانه‌ی ایرانی شده‌اند. که با افزایش تولید دستگاه‌های قهوه ساز، برای خرید این نوع دستگاه‌ها نیاز به اطلاعات کاملی در موردشان داریم. تا با انتخاب مطمئن خود طعم لذت بخشی از قهوه را تجربه کنیم.

مهم ترین فواید قهوه را می توانید از طریق این لینک مطالعه نمایید .


انواع دستگاه قهوه ساز قطره ای برقی

قهوه سازهای برقی به طور سنتی به دلیل استفاده‌ی آسان، مقرون به صرفه بودن و دوام و ماندگاری بالایی که دارند از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردارند. علاوه بر این موارد آسان بودن دم‌کردن ‌قهوه با استفاده از این دستگاه‌ها سبب شده تا افراد بیشتری از قهوه ساز برقی استفاده کنند. در قهوه سازهای قطره‌ای آب داخل مخزن مخصوصی گرم شده و به صورت قطره‌ای روی قهوه‌ها می‌ریزد و قهوه‌ی شما را آماده می‌کند.

در صورت تمایل می توانید مقاله تاریخچه پیدایش قهوه را نیز مطالعه نمایید .

انواع دستگاه قهوه ساز حرارتی

قهوه ساز حرارتی شباهت زیادی از لحاظ کارکرد با دستگاه قهوه ساز قطره‌ای دارد. اما در قهوه ساز حرارتی به علت اینکه قهوه‌ی شما داخل یک عایق حرارتی دم کشیده می‌شود. می‌تواند تا ساعت‌ها گرم بماند و شما به راحتی از آن استفاده کنید، این دم کشیدن طولانی مدت و گرم ماندن آن می‌تواند طعم غلیظ و تلخی از قهوه را به شما بدهد. قهوه دمی یکی از قهوه های محبوب به شمار می رود .

انواع مختلف قهوه را می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی سوبیا تهیه نمایید .


انواع دستگاه اسپرسو ساز

یکی از گران‌ترین انواع قهوه سازها در دنیا دستگاه‌های اسپرسو ساز برقی هستند. البته دستگاه‌های اسپرسو ساز برقی خانگی نسبت به دستگاه‌هایی که در کافه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت حرفه‌ای‌تر ساخته می‌شوند قیمت کمتری دارند اما در کل این دستگاه‌ها گران‌تر از بقیه هستند. اگر شما نیز عاشق سر سخت اسپرسوها هستید این دستگاه می‌تواند برای شما مناسب باشد و طعم منحصر به فردی از قهوه را برایتان به وجود آورد. یک اسپرسو ساز شاید گران باشد و برای شما هزینهی اولیهی زیادی به بار آورد اما می‌تواند از دانه‌های کوچک قهوه، طعم‌های غنی و خوشمزه‌ای را بیرون بکشد، چیزی شبیه فنجان‌های قهوه‌ی کافه‌های معروف.

تهیه اسپرسو خانگی در همین راستا مطلب مفیدی خواهد بود .

انواع دستگاه قهوه ساز و پرکولاتور برقی

این دستگاه‌ها مانند قهوه سازهای قطره‌ای و حرارتی کار می‌کنند و ساز و کار پیچیده‌ای ندارند به همین علت برای کسانی که از کمبود فضا نگران هستند می‌تواند وسیله‌ی خوبی برای دم کردن یک قهوه‌ی دلچسب و خوش طعم باشد. این دستگاه‌ها اغلب در سایزها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که اغلب به علت قابل حمل بودنشان برای سفر و کمپینگ مناسب می‌باشد .تا عاشقان قهوه بتوانند در هر جایی که دوست دارند قهوه‌ی خود را دم کرده و بنوشند.


قهوه ساز سایفون

شاید شما نیز در کافه‌ها دستگاه‌های عجیبی شبیه شیشه‌های آزمایشگاهی دیده‌اید .که با آن قهوه دم می‌کنند. این نوع از دستگاه‌های قهوه ساز به علت داشتن قطعات شیشه‌ای شکننده و زمان بر بودن دم کشیدن قهوه با آن از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند. درست است که استفاده از قهوه ساز سایفون برای استفاده‌ی روزانه زیاد مناسب نخواهد بود.اما طعم و بوی خاصی که در قهوه‌ی دم کشیده با آن وجود دارد. سبب شده طرفداران خاص خود را داشته باشد.

قهوه دلخواه خود را شناسایی کنید نام مطلب مفیدی است که می توانید ذائقه خود را شناسایی کنید .


انواع دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس

دستگاه فرنچ پرس یکی از دستگاه‌های قهوه ساز معروف و پرکاربرد در دنیاست .که به علت سبک وزن بودن و تمیز شدن راحت آن می‌توان به سادگی از آن استفاده کرد. در این نوع از قهوه ساز دستی از فیلتر فلزی مشبک استفاده می‌شود .که این فیلتر می‌تواند طعم‌های داخل دانه‌های چرب قهوه را به فنجان شما منتقل کند. اغلب طعم‌های خاص قهوه در دانه‌های چرب قهوه عربیکا نهفته است. و هنگام عبور از یک فیلتر کاغذی به آن می‌چسبد. و طعم خاصی برای شما باقی نمی‌گذارد .اما فیلتر فلزی قهوه ساز فرنچ پرس این چنین نیست.

قهوه ساز ایروپرس

قهوه ساز ایروپرس یکی از پر فروش‌ترین قهوه سازها در دنیاست. که و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون استفاده از دستگاه‌های گران قیمت و به صورت دستی قهوه‌ی خود را آماده کنید. استفاده از این دستگاه بسیار ساده است .و تمیز کردن آن نیز به راحتی انجام می‌گیرد. و به راحتی می‌توان آن را بعد از استفاده جابجا کرد و حتی با خود به سفر برد.

طرز تهیه انواع قهوه را از طریق این لینک می توانید مشاهده کنید .

قهوه ساز سرد دم کلد برو

این نوع قهوه ساز یک قهوه ساز کم کاربرد و کم شناخته شده است .چرا که در این نوع قهوه سازها، قهوه‌‌ای سرد و تلخ باقی می‌ماند که غالباً افراد کمی با این طعم قهوه ارتباط خوبی دارند. این نوع دستگاه برای کسانی که علاقه‌ی زیادی به قهوه‌ی خنک دارند .و یا دوست دارند قهوه‌ی خود را با یخ و شیر و مواد این چنینی مصرف کنند مناسب است.


انواع دستگاه قهوه ساز ویتنامی

اگر قهوه‌تان را شیرین و سرد روی یخ دوست دارید. این قهوه‌ساز برای شما مناسب است. قهوه ساز ویتنامی معمولاً با افزودن شیر غلیظ شده یا خامه و شکر، یک فنجان قهوه سرد درست می‌شود .و می‌تواند طعم خاصی از قهوه را برای شما به وجود آورد. این قهوه دارای طعم تلخی است که آن هم به علت استفاده از دانه‌ی روبوستا در این قهوه است. همانطور که از نامش پیداست این نوع دم کردن قهوه از کشور ویتنام نشات گرفته شده .که خود منبع بزرگ تولید قهوه‌ی روبوستا در جهان است.

البته محصولاتی مانند نسکافه و قهوه فوری نیاز به دستگاه خاصی ندارند .

قهوه ساز موکاپات

موکاپات را اغب قهوه دوستان می‌شناسند .چرا که راحتی کار با این دستگاه و طعم و بوی خوبی که از دم کردن قهوه با آن به جای می‌ماند سبب شده. در هر خانه‌ای یک موکاپات یافت شود. موکاپات یک جایگزین ساده و مقرون به صرفه برای دستگاه اسپرسوساز خانگی است. این دستگاه قهوه‌ای غلیظ، غنی و طعم‌دار تولید می‌کند .که می‌توان با خامه یا شیر آن را کف‌دار کرد و لذت برد. این دستگاه، قهوه را روی اجاق گاز و به سرعت دم می‌کند. و نتیجه‌ای شبیه اسپرسوساز دارد.


جازوه

اغلب در فیلم‌های ترکی دیده‌اید که قهوه را در ظرف‌هایی شبیه شیر جوش‌های مسی رنگ دم می‌کنند. و کف زیادی روی فنجان قهوه به جای می‌ماند. این نوع قهوه ساز شاید ساده‌ترین روش برای دم کردن قهوه ترک باشد. که طعم خاصی به قهوه می‌دهد .و برای کسانی که از کف قهوه خوششان می‌آید گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این قهوه سازها در جنس‌های آلومینیومی، مسی و استیل تولید می‌شوند. که طعم قهوه در نوع مسی خاص‌تر از بقیه است. همچنین در برخی از کافه‌ها با شن داغ و جازوه قهوه‌ای فوق العاده خاص دم می‌کنند .که طرفداران خاص خود را دارد.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را با برترین و معروف‌ترین دستگاه‌های قهوه ساز دنیا آشنا کردیم. از دستگاه‌های ساده تا دستگاه‌های پیشرفته و حرفه‌ای که می‌توانید. با توجه به ذائقه‌ی خود و صد البته بودجه‌ای که در اختیار دارید یکی از آن‌ها را خریداری کرده .و قهوه‌ی خود را دم کنید. به هر حال فرقی ندارد از کدام دستگاه برای دم کشیدن قهوه‌ی خود استفاده کنید. اگر دانه‌ی مرغوبی را انتخاب کنید .و از قهوه‌های خوب و با کیفیت استفاده کنید .قهوه‌ی شما طعم خاص و بی نظیری خواهد داشت.

 

مطالبی که شاید برای شما مفید باشد :

تاریخچه قهوه اسپرسو و فواید آن

تاریخچه قهوه ترک

آموزش درست کردن نسکافه

طرز تهیه قهوه ترک

راههای ارتباطی :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.subia.ir

 

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به سوبیا میباشد © 1400 - طراحی سایت توسط سئو کاج
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.